امروز:7 اردیبهشت 1403

اپل در حال ساخت موتور جستجوی اختصاصی خود است؟ isearch یا applesearch ؟

شاید کمی عنوان مطلب برای شما جالب باشد. اما آیا واقعا اپل دنبال ساخت یک موتور جستجو است. بیایید در این مورد بحث کنیم. ان چیزی که باعث شد تا ما درباره ی این قضیه صحبت کنیم آگهی استخدام اپل است. اپل چندی پیش طی آگهی استخدامی درخواست کارمند برای قسمت نامشخصی از شرکت خود داده بود. کوپرتیونیتی ها در آگهی استخدام خود اینگونه نوشته بودند که “پلتفرم جستجویی برای صد ها هزار کاربر” و در ادامه ی ان نیز در قسمتی نوشته شده بود”سهمی در انقلاب تغییر استفاده ی کاربران از دستگاه هایشان داشته باشید.” این استخدام مشکوک بود و به نظر اپل در حال کار بر روی موتور جستجوی خود است. با تمام این وجود در ادامه به بررسی این مورد می پردازیم. با آریامونز همراه باشید.

همانطور که در مقدمه گفته شد اپل طی اگهی استخدامی درباره ی یک شغل که مقصد آن دقیقا مشخص نبود سخن گفته بود. این آگهی استخدام توسط سایت Cult of Mac بیان شده و منشر شده است که بیشتر ما را به سمت ایجاد موتور جستجوی اختصاصی اپل می برد. اما چرا اپل باید موتور جستجوی اختصاصی خود را راه اندازی کند. خب دلایل زیادی را می توان برای این موضوع آورد. ابتدا باید به یاد داشته باشیم که اپل و غول موتور جستجوی جهان در کنار هم بودند و هیچ مشکل جدی ای با هم نداشتند. تا اینکه گوگل وارد اسمارت فون ها شد. از اینجا دیگر دوستی این دو کمپانی به دشمنی تبدیل شد. تا جایی که اپل یوتیوب و گوگل مپز را از iOS خود حذف کرد و به جای آن سرویس های جایگزین آن را قرار داد.

در حال حاضر موتور جستجوی پیش فرض کوپرتیونیتی ها گوگل است و آیا برای این نیز راه چاره ای می اندیشند؟ باید صبر کنیم اما این اگهی ممکن است به بخش های دیگر اپل نیز اشاره داشته باشد مانند جستحوی spotlight  و siri. به هر حال باید به این نکته توجه کنید که اپل با ایجاد موتور اختصاصی شاید کاربر خارجی کسب نکند اما بسیار از اپل داران موتور پیشفرض را تغییر نخواهند داد و همین باعث افت شدیدی در جستجوی گوگل خواهد شد.

اگر با آریامونز همراه بوده اید حتما این مطلب را مطالعه کرده اید که موزیلا به عقد قراردادی با یاهو موتو جستجوی پیشفرض خود را از گوگل به یاهو تغییر داد. همین تغییر باعث شد تا امار گوگل از ۸۲ به ۶۴ تغییر کند.

غول بزرگ جستجوی جهان، گوگل، باید بیش از پیش مراقب جستجوی خود باشد و باید احتمال قوی این که اپلی ها نیز به موتور های جستجو بپیوندند زیاد است.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا اپل در صورتی که موتور جستجوی خود را راه اندازی کند ان را iSearch می نامند و یا Applesearch؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری