امروز:7 اردیبهشت 1403

چگونه لپ تاپمان را در مواقعی که گم می شود یا دزدیده می شود پیدا کنیم

چگونه لپ تاپمان را در مواقعی که گم می شود یا دزدیده می شود پیدا کنیم 8

stolen laptop

شرکت اپل برای لپ تاپ های خود سرویس “Find My Mac” را قرار داده است تا در مواقع دزدیده شدن یا گم شدن بتوانیم لپ تاپتان را بیابید اما مایکروسافت این امکان را برای ویندوز به صورت پیشفرض قرار نداده است اما می توان با نصب برنامه های جانبی این قابلیت را اضافه کرد اما اکثر این برنامه ها رایگان نیستند اما برنامه های مفید رایگانی هم پیدا می شود .پس با ما همراه باشید ….

 

همه ی برنامه های پیدا کننده موقعیت برای لپ تاپ به یک گونه کار می کنند به صورتی که ابتدا شما برنامه را نصب می کنید سپس به یک اکانت خود متصل می کنید و در اخر در مواقع گم شدن با ورود به سایت برنامه و با اکانت خود می توانید جای لپ تاپ خود را بیابید.

اما باید تا حالا فهمیده باشید که پیدا کردن مکان لپ تلپ نسبت به گوشی های هوشمند سخت تر است زیر گوشی هوشمند به اینترنت متصل می شود اما لپ تاپ باید با وای فای یا … توسط کاربر متصل شود که کار را سخت تر می کند.

اگر شما می خواهید گوشی اندرویدی خود را در برابر دزدیده شدن مقاوم کنید این مقاله مناسب شماست.

 

نصبprey

دانلود Prey

prey برنامه ای ست که سرویس موقعیت یابی را برای لپ تاپ های که سیستم عاملشان ویندوز یا مک و حتی لینوکس است ارائه می دهد.البته برای اندروید  و iOS هم برنامه موقعیت یابی دارد که می توانید استفاده کنید.

این سرویس در حالت پیشرفته رایگان نیست اما در حالت معمولی رایگان است.

 

بعد از نصب prey شما باید یک اکانت جدید بسازید یا اطلاعات اکانت قبلی خود را وارد کنید.

 

 

 

موقعیت یابی در مواقع گم شدن

 شما حالا برای موقعیت یابی لپ تاپ خود می توانید به سایت prey  از این لینک رفته و با اطلاعاتی که قبلا اکانت خود را ساخته اید وارد شوید.

بعد از ورود بر روی اسم رایانه خود کلیک کنید و اسلایدر ok را به missing تغییر دهید.

مطمئن باشید که “Geo ” را فعال کرده اید همچنین “nearby Wi-Fi hotspots” را فعال کنید.

 

بعد از قرار دادن بر روی missing حال سایت بر روی  “Tracked, waiting for report.” می رود و منتظر متصل شدن لپتاپ به اینترنت است . زمانی که لپتاپ به اینترنت متصل شو پیغام “that it has been marked as lost and generate a report” را دریافت می کنید.و بعد از ان موقعیت لپ تاپ شما به شما گزارش داده می شود.

 

بعد از این شما می توانید از تب reports گزارش های خود را ببینید.این گزارش ها شامل موقعیت جغرافیایی یک عکس از دسکتاپ و یک عکس از وبکم ان  و همچنین ای پی  و اطلاعات شبکه و… است.

 


اگر شما نمی خواهید از prey به دلایلی استفاده کنید برنامه ی  LockItTight مناسب شماست.

با اریامونز همراه باشید.