امروز:9 اردیبهشت 1403

مانعی جدید بر سر راه خودروهای بدون راننده: آن ها کسل کننده هستند

به خوبی مشخص است که آینده از آن خودروهای بدون راننده می باشد و دیری نمانده است که شاهد رژه ماشین های بدون راننده در خیابان خواهیم بود، خودروهایی واقعا خودرو!

چندی پیش یکی از موانع موجود بر سر راه تولید این خودروها خود راننده بود، یعنی زمان هایی که نیاز بود تا خود راننده کنترل اتوموبیل را دردست بگیرد، می توانست مشکل ساز باشد. حال یکی از کارشناسان وبسایت TheWeek مشکل دیگری را برای این خودروها مطرح کرده است، به گفته او قضیه اینجاست که این خودروها بیش از اندازه کسل کننده هستند.

وی که شانس سوار شدن یکی از خودروهای بدون راننده آئودی را داشته است، گفته است که، اولین مساله ای که به ذهنش خطور کرده است این است که این خودروها دارای عملکرد صحیح و عالی ای دارند و سرنشین این خودرو نیاز به انجام هیچ کاری ندارد.

وی در ادامه از تجربه‌ی خود چنین می‌گوید: تنها نکته جذاب در این رانندگی، دست تکان دادن برای سرنشین خودرویی بوده که از کنار آن‌ها در حال گذر بوده است.

 

طی مدتی که سوار بر خودرو بودم، هیچ نیازی به اعمال کنترل بر روی وسیله نبود؛ مگر انکه تصمیم به خارج شدن از محوطه می‌گرفتم. برای اینکه احساس ناشی از عملکرد سیستم را به شکل بهتری متوجه شوم، یک بار سیستم راننده خودکار را خاموش و روشن کردم اما فقط یک بار احساس کردم که لازم است فرمان خودرو را در اختیار بگیرم. آن یک بار هم زمانی بود که خدمه‌ی فیلم‌برداری آئودی در یک خودروی دیگر در حال عبور از کنار من بودند.

اینکه این مساله در برخورد عموم مردم با خودروهای بدون راننده یک معضل به حساب خواهد آمد یا خیر هنوز مشخص نیست؛ اما اگر من جای وی بودم سعی می کردم یک کتاب بخوانم و یا به تماشای یک ویدئو بنشینم و یا یک خبر جدید را از آریامونز دنبال کنم.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.