امروز:9 اردیبهشت 1403

گزارش مالی فیسبوک در سال 2014 : ۶٩ درصد درامد تبلیغات موبایلی

این روز ها گزارش های مالی شرکت های بزرگ در حال بیرون آمدن است. همین یک ساعت پیش گزارش مالی مایکروسافت را برای شما آوردیم و در روز های گذشته نیز گزارش های مالی الجی، اپل و هوآوی نیز منتشر شد. حالا نوبت به فیسبوک رسیده است. این غول شبکه های اجتماعی امار مالی خود را منتشر کرده است در سالی که واتس اپ را نیز به مالکیت خود در آورد. البته نباید انتظار داشت که این غول شبکه های اجتماعی با توجه به هزینه هنگفت واتس اپ نتیجه ی خرید خود را در سال 2014 ببیند. با آریامونز همراه باشید.

بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان هم‌اکنون در حال پای ریزی طرحی برای مقابله با یوتیوب است و در این مدت از طریق نمایش فیلم‌های تبلیغاتی خودکار کوتاه نیز توانسته درآمد فزاینده‌ای کسب کند.

بر اساس گزارش مالی فیسبوک، فیسبوک در سه ماهه اخر سال 2014 حدود 3.85 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. سود خالص فیسبوک برای دارندگان آن حدود 701 میلیون دلار می باشد. همچنین با توجه به این آمار فیسبوک درآمد 12.46 دلاری را در سال 2014 تجربه کرده است که نسبت به 2013 با رشد 100 درصد مواجه شده است.

انچه در گزارش کامل فیسبوک در مورد بخش های مختلف آمده است درآمد اصلی فیسبوک را نمایش تبلیغات در نسخه ی موبایلی فیسبوک نشان می دهد. مقدار این درآمد 69 درصد از درآمد کل است که این مقدار در سال 2013 حدود 53 درصد بوده است و اینک این شبکه اجتماعی با رشد این بخش خود همراه بوده که می توان به افزایش استفاده از تلفن های هوشمند مربوط دانست.

فیسبوک در سال 2014 با ٣٠٠ میلیون کاربر اینستاگرام و ٧٠٠ میلیون کاربر واتس اپ شبکه های اجتماعی را در دست گرفته است. در کل روزانه حدود ٨١٩ میلیو نفر از سرویس های فیسبوک استفاده می کنند.مارک زاکنبرگ در مورد درآمد این شرکت گفته است که چهار درصد ان از طریق افت دلار کاهش یافته است.البته باید خاطر نشان شوم که فیسبوک بابت واتس اپ مبلغ ۵٧١ میلیون دلار خرج کرده است.