امروز:8 اردیبهشت 1403

آیا امکان برقراری تماس صوتی به واتس آپ می آید؟

واتس اپ

اپ های ارتباطی نظیر وایبر، تانگو، واتس آپ و … این روزها دنیای موبایل را فتح کرده اند و با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند به اپراتورهای سنتی خسارت های زیادی زده اند. این برنامه ها که بر بستر اینترنت ارتباط بین افراد را ایجاد می کنند، بسیار مقرون به صرفه تر از بستر ایجاد شده توسط خود اپراتورها هستند و تقریبا می توان گفت سرویس پیامک یا SMS اپراتورها دیگر استفاده چندانی ندارد. حتی تقریبا همه این اپ ها فراتر رفته اند و امکان ارسال پیام تصویری و پیام صوتی را هم برای کاربران خود فراهم کرده اند و این یعنی بسیاری از  خدمات ارزش افزوده اپراتورها بی استفاده می شود. در این میان برخی از این اپ ها مانند وایبر امکان مکالمه صوتی را نیز برای  کاربران خود فراهم کرده اند که دیگر حرفی برای گفتن نگذاشته باشند. این اپ ها دنیا را کوچکتر کرده اند و شما بسیار ساده تر از قبل و البته بسیار ارزان تر می توانید تماس های فرامرزی داشته باشید و تنها هزینه اینترنت را باید پرداخت کنید.

در این میان تقریبا هیچ کدام از رقبا سرعت واتس آپ را ندارند و نتوانسته اند سرورهای سریع و قوی ای مانند واتس آپ را برای پشتیبانی از اطلاعات خود ارائه بدهند. واتس آپ نیز مانند سایر این اپ ها امکان ارسال پیام متنی، صوتی و تصویری را برای کاربران خود فراهم آورده است اما ایرادی که کاربران به این اپلیکیشن می گیرند عدم وجود امکان مکالمه صوتی در این اپ است.

whatsapp calls folder screenshot reddit 012415-281x500

 

 

ولی خبرهایی در فضای وب پیچیده اند و حاکی از این است که انتظارها به سر می آید و این امکان به واتس آپ اضافه خواهد شد. به گفته کاربران در آخرین آپدیت این برنامه اتفاقاتی در پشت پرده اتفاق می افتد که دلیل خوب و محکمی بر این مدعاست.

با نصب آخرین آپدیت واتس آپ یک پوشه جدید به نام WhatsApp Calls (تماس‌های واتس‌اپ) در کنار پوشه های ایجاد شده توسط این برنامه ایجاد می شود که میتواند مربوط به قسمت مکالمه های صوتی ای باشد که توسط این برنامه ارائه خواهد شد.

ایجاد شدن پوشه WhatsApp Calls در این آپدیت نشان دهنده این است که تا زمان ارائه این سرویس توسط واتس آپ فاصله زیادی نداریم. اما مشخص نیست که این سرویس چگونه از طریق واتس اپ به کاربران ارائه می شود. آیا این سرویس پولی است و یا مدت زمانی محدودی دارد و یا تعداد مکالمه محدودی را برای شما آزاد گذاشته و یا کلا این امکان مانند وایبر به صورت رایگان و بدون محدودیت در اختیار کاربران قرار می گیرد. اما چیزی که مشخص است حتی اگر این سرویس هزینه ای هم داشته باشد این هزینه بسیار کمتر از هزینه ای است که اپراتورها برای برقراری تماس صوتی از شما دریافت می کنند.

نظر شما چیست؟ آیا واتس آپ با اضافه کردن این قابلیت می توانند به اپی بی رقیب تبدیل شود؟ شما از کدام اپ استفاده می کنید؟ پیشنهاد شما چیست؟

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.