امروز:8 اردیبهشت 1403

درآمد اپ استور اپل از باکس افیس سینمای هالیوود در سال 2014 پیشی گرفت

اپ استور اپل یکی از بزرگترین اپ استور های دنیاست و اینک با اینکه از نظر تعداد از گوگل پلی عقب افتاده است اما از نظر درآمد باکس افیس هالیوود را هم گرفته است. شاید باور کردنی نباشد اما فروش برنامه ایفون برای استودیو های بازی سازی و برنامه سازی بسیار بیشتر از فیلم سازان درآمد زایی کرده است. همانطور که در گذشته گفتیم فقط 40 درصد کاربران اپل بابت برنامه ها پول می دهند و در اندروید این عدد به 5 درصد می رسد. و با این آمار منتشر شده از اپل انتظار می رود که برنامه نویسان و بازی سازان بیش از پیش به نوشتن برنامه برای ios علاقه نشان دهند.

در زیر نموداری از مقایسه درآمد هالیوود و اپ استور اپل آمده شده است(این داده ها توسط Asymco’s Horace Deidu گرداوری شده است.)

appstorechart

اما از این چیز یک حقیقت کلی را باید درک کنید و آن بیشترین درآمد برای نویسندگان برنامه موبایل نسبت به فیلم، موزیک و … بیشتر است . اما حقایق دیگری نیز در پس پرده ی برنامه های موبایل می باشد و ان تعداد اشتغال زایی آن است. در آمریکا طراحی برنامه موبایل حدود 627 هزار شغل ایجاد کرده است و در صورتی که هالیوود فقط 274 هزار شغل برای مردم این کشور ایجاد کرده است.

اطلاعات عمومی دیگری که بهتر است در مورد اپلیکیشن های اپ استور بدانید این است که در حال حاضر در حدود 1.4 میلیون برنامه در اپ استور موجود است. و یک مورد دیگر مقدار درآمد اپ استور اپل از ابتدات یعنی سال 2008 تا به حال است.مقدار درآمد ان از 2008 تا به حال حدود 25 میلیون دلار بوده است. باید بدانید که این آمار خوب بسیار، خوب تر می شود.

اشتراک گذاری