امروز:17 اردیبهشت 1403

Lightroom (لایتروم) برای اندروید عرضه شد

Adobe Lightroom Comes to Android Phones

ادوبی یکی از مشهورترین شرکت ها در طراحی برنامه های ویرایش است.اینک این شرکت برنامه لایتروم را برای اندروید نیز معرفی کرد. این برنامه در گذشته برای ایفون و اندروید فون معرفی شده بود.با آریامونز همراه باشید.

این برنامه که امروز برای اندروید معرفی شد این امکان را به کاربر و عکاس می دهد که نور دهی، سایه و … را با ان تنظیم کرد اما هیچگاه نباید انتظار نسخه س دسکتاپ را از این برنامه داشت ولی به هر نحو می توان این برنامه را برنامه ای برای عکاسان دانست که می توانند اینک با گوشی اندروید خود امکانات ویژه ی نرم افزار لایتروم را نیز داشته باشند.

اندروید lollipop  یا همان اندروید 5 می تواند عکس هایی به فرمت RAW را ذخیره کند.

فرمت RAW در اندروید 5 چیست؟

شاید جواب این سؤال برای عکاسان حرفه ای بسیار آسان باشد. واقعیت اینجاست که تصاویر RAW بر خلاف تصاویر JPEG یا PNG دست عکاس را برای دستکاری و ادیت انواع بخش‌های تصاویر بازمی‌گذارد. تصاویر RAW اطلاعات کاملا خالص مربوط به عکس‌های ثبت‌شده از دوربین را بدون کاهش حجم و یا تنظیمات دیگر در خود جای داده‌اند. عکاسان نیز پس از ثبت این تصاویر با برنامه‌های متفاوتی چون فوتوشاپ می‌توانند به ویرایش بخش‌های مختلف آن بپردازند.
در نهایت باید گفت که حالا اندروید گزینه ی بسیار مناسبی برای عکاسان می باشد.برنامه لایت روم برای تبلت های اندرویدی عرضه نشده است و باید منتظز ورژن تبلتی ان باشیم.