امروز:16 اردیبهشت 1403

با سرویس Open Gallery گوگل، برای خود موزه‌ و نمایشگاه هنری بسازید

همه ما از پروژه های فضایی گوگل آشنایی داریم، پروژه هایی مانند گوشی های ماژولار، خودروهای بدون سرنشین، عکس های زیردریا و ماه و  مشتری و …. در کنار گوگل ارث، پروژه بالون ها و ….، یکی دیگر از این پروژه پروژه open gallery هست که ما در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت. با ما باشید.

 

 

سرویس جدید گوگل با نام Open Gallery ایجاد فضایی رایگان برای ساخت گالری و نمایشگاه هنری آنلاین برای موزه‌ها و هنرمندان،آماده شده است. این سرویس در حال حاضر تنها با دعوت‌نامه قابل دسترسی است، اما گوگل قول داده تا در آینده‌ای نزدیک درهای خود را به سوی تمامی هنرمندان باز کند.

سرویس Open Gallery یک مکان مجازی است که در آن موزه‌ها و نمایشگاه‌هایی وجود دارند که هنرمندان آثارشان را در این موزه ها و نمایشگاه ها در معرض دید طرفدارانشان قرار می دهند و شما با سفر به درون هر یک، می‌توانید با آثار هنرمندان و توضیحاتی که در رابطه با آن‌ها وجود دارد آشنا شوید. همچنین موزه‌هایی نیز که وبسایت ندارند، می‌توانند با ابزار رایگان ساخت گالری در این سرویس، یک موزه هنری مجازی برای خود تاسیس کنند.

همچنین وبسایت‌ها نیز می‌توانند از سرویس گالری در صفحه‌هایشان استفاده کنند. در حال حاضر بعضی از وبسایت‌های متعلق به اعضای فعلی این سرویس، گالری‌های خود را در معرض نمایش قرار داده‌اند.

گوگل همچنین این امکان را به وجود آورده است تا فعالان عرصه هنر، برای ثبت نام در نسخه محدود فعلی Open Gallery درخواست خود را ارائه کنند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.