امروز:6 اردیبهشت 1403

keepass محافظ و ذخیره ساز رمز های شما

keepass محافظ و ذخیره ساز رمز های شما 4




STRONGBOX

شاید شما تا به حال به پس.رد های زیادی انتخاب کرده باشید که انها را فراموش کرده اید یا اینکه پس از چندی تصمیم گرفتید یک پسورد را برای تمام اکانت های خود انتخاب کنید.اما راه حل یک پسورد از نظر امنیتی بسیار ضعیف است. یکی از برنامه هایی که به ما کمک می کند تا پسورد ها را مدیریت و فراموش نکنیم KeePass است.این برنامه  بر روی فضای کامپیوتر یا موبایل شما پسورد ها را ذخیره می کند و….

دانلود KEEPASS

استفاده از KEEPASS  در مرورگر

KeePass  افزونه ای برای مرورگر شما نیست و فقط برنامه است که یوزرنیم ها و پسورد های شما را مدیریت می کند.نحوه ی کار با ان به این شکل است که وارد سایت شده و در قدم بعدی وارد برنامه شده و از سایت مورد نظر یوز و پسورد را کپی و در جای ان می گذارید اما این روش باز هم خیلی راحت نیست .اما از امکانات این برنامه Auto-tyoe است که شما با ورود به سایت موردنظر برنامه سایت را تشخیص می دهد و…

برای راحتر شدن کار افزونه های keepass وجود دارد که به شما کمک می کند که در مرورگر خود به راحتی پسورد ها را ذخیره کنید و … . برای فایر فاکس افزونه KeeFox و برای کروم chromeIPass ایجاد شده است.همچنین شما می توانید افزونه های دیگر را از سایت KeePass’s plugins and extensions page دانلود کنید.keefox-for-keepass

استفاده از KEEPASS بر روی کامپیوتر های مختلفمان

برای استفاده از keepass  بر روی کامپیوتر های مختلف شما برنامه ای جداگانه ایجاد نشده و شما می توانید با گذاشتن فایل در حافظه ی ابری خود مانند گوگل درایو و دراپ باکس ان را همه جا داشته باشید و مطمئن باشید که بدون داشتن رمز اصلی فایل هیچ فردی نمی تواند به اطلاعات دسترسی داشته باشد.

اگر نمی خواهید بر روی حافظه ابری خود ذخیره کنید می توانید با فلش درایو خود ان را جا به جا کنید و از ان استفاده کنید.

استفاده از برنامه بر روی گوشی هوشمند

برای استفاده از keepass  بر روی موبایل هوشمند خود می توانید فایل دیتابیس ایجاد شده در ابتدای استفاده از برنامه را به موبایل خود انتقال دهید. در مرحله بعد باید برنامه های مخصوص را نصب کنید.

برای اندروید KeePassDroid و برای ایفون MiniKeePass

دانلود keepass برای اندروید از سایت های برتر لینک

 اگر شما نمی دانید چگونه می توان از گوگل پلی بدون تحریم دانلود کرد از این مقاله استفاده کنید.

 

همچنین برای پلتفرم های دیگر می توانید برنامه را از این ادرس دریافت کنید.

البته باید توجه کنید که اگر شما رمز جدیدی در گوشی ذخیره کردید باید از دیتابیس کپی بگیرید و به جای قبلی بگذارید و یا اگر در رایانه رمز جدیدی اضافه کردی ان را کپی و بر روی گوشی خود بریزید.

put-keepass-database-on-smartphone
keepassdroid
keepass واقعا قدرتمند هست و شما به راحتی می توانید به ان اعتماد کنید.اگر شما می خواهید رمزهایتان را بر روی حافظه داخلی ذخیره کننده بهترین انتخاب برای شماست.