امروز:10 فروردین 1403

ایجاد یک شورتکات برای دسترسی به PC setting

ایجاد یک شورتکات برای دسترسی به PC setting 6

در ویندوز8 تنظیمات در دو جای متفاوت قرار داده شده اند: در کنترل پنل و PC setting. در حالیکه پنجره سنتی کنترل پنل مانند ورژن های قبلی ویندوز موجود می باشد، گزینه جدید PC setting شامل تنظیمات جدید مخصوص ویژگی های جدید ویندوز8 می باشد. برای مثال شما می توانید از  پنجره کنترل پنل به گزینه های  language settings, troubleshooting tools, mouse setting  device manager و power settings دسترسی داشته باشید، و برای پیکر بندی رمز عبور تصویری، ایجاد یک PIN، اجرای گزینه های  Reset and Refresh PC و شخصی سازی صفحه استارت (start screen) و صفحه ورود (logon screen) شما نیاز به PC setting دارید.

PC setting

در حالی که همه تنظیمات به خوبی به طور مستقیم از صفحه شروع اجرا شوند کاربران به راحتی می توانند  به PC setting  برای اجرای دیگر تنظیمات دسترسی داشته باشند. برخلاف کنترل پنل دسترسی به pc setting کاری راحت و سریع است و فقط کافی است که اشاره گر موس را به گوشه بالایی سمت راست صفحه نمایش ببرید تا به نوار charm دست پیدا کنید و بر روی گزینه setting کلیک کنید و سپس بر روی گزینه change PC setting کلیک کنید.

PC setting

اگر شما به استفاده از صفحه کلید اعتیاد دارید و می خواهید به PC setting تنها با یک کلید میانبر دسترسی پیدا کنید کافی است با ما همراه باشید و مراحل زیر را به دقت دنبال کنید.

1- پس از دانلود فایل PC setting  و خارج کردن آن از حالت فشرده شده بر روی فایل PC-setting.exe راست کلیک کنید و سپس بر روی گزینه create shortcut کلیک کنید تا یک شرتکات از آن روی دسکتاپ خود داشته باشید.

PC setting

2- بر روی شرتکات ایجاد شده راست کلیک کنید و از نوار باز شده گزینه properties  را انتخاب کنید.

PC setting

3- در پنجره باز شده و به سربرگ shortcut بروید و اینجا در جعبه متن روبروی shortcut key، کلید میانبر دلخواه خود برای دسترسی به pc setting وارد کنید. البته دقت داشت باشید این کلیدمیانبر شما حتما به صورت “”کلید مورد نظر شما”” + ctrl + alt خواهد بود( به عنوان مثال می توانید ترکیب روبرو را انتخاب کنید  “”ctrl +alt + p “” ).

PC setting

5- بر روی دکمه apply کلیک کنید و سپس ok کنید. به همین راحتی کار تمام شد و از این به بعد می توانید با استفاده از کلید میانبری که تعیین کردید به PC setting بروید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.