امروز:8 اردیبهشت 1403

Start Menu Reviver (منوی استارت فوق العاده برای ویندوز8)

Start Menu Reviver (منوی استارت فوق العاده برای ویندوز8) 4

Start Menu Reviver نرم افزاری است که یک لمس دوستانه از صفحه شروع ویندوز8 برای شما به وجود می آورد.

Start Menu Reviver

صفحه شروع در ویندوز8 در بسیاری از جهات از منوی استارت ویندوزهای قبلی برتر است. حتی اگر فهمیده باشید که صفحه شروع تمام امکانات و گزینه های منوی استارت را هم به شما می دهد باز هم  کاربران زیادی از طراحی جدید منوی استارت خوشحال نشدند و برنامه های جانبی بسیاری را برای احیا دوباره منوی استارت بر روی کامپیوترهای خود نصب کرده اند.

Start Menu Reviver

اکنون بیش از دوجین از این برنامه هایی که منوی استارت را به نسخه جدید ویندوز اضافه می کنند وجود دارد.

بیشتر این برنامه های جانبی، منوی استارتی به شکل و شمایل ویندوز7 را دردسترس کاربران ویندوز8 می دهد. مشکل این برنامه هایی که منویی چون ویندوز7 را در دسترس قرار می دهند این است که برای صفحه های لمسی طراحی نشده اند.

کاربرانی که از تبلت هایی با سیستم عامل ویندوز 8 استفاده می کنند و به دنبال یک لمس دوستانه از منوی استارت در ویندوز8 داشته باشند پیشنهاد می کنیم برنامه جدید Start Menu Reviver که برای ویندوز8 منشر شده استفاده کنند. Start Menu Reviver یک برنامه رایگان طراحی شده مخصوص صفحات لمسی می باشد. رابط کاربری این برنامه به خوبی با رابط کاربری جدید و مدرن ویندوز8 هماهنگ شده است، واین برنامه امکانات و گزینه های شخصی سازی دیگری ارائه می دهد که ظاهر پیش فرض این برنامه را به خوبی تغییر دهید.

Start Menu Reviver

برخلاف اغلب برنامه هایی که برای این کار وجود دارند، Start Menu Reviver به شما این امکان را می دهد که برنامه های دسکتاپ را به خوبی برنامه هایی که از فروشگاه مایکروسافت نصب کرده اید را اجرا کنید، ینی این که شما نیازی به سوییچ کردن به صفحه استارت برای اجرای برنامه های موجود در رابط کاربری مدرن ندارید.

همانطور که در تصویر می بینید، این برنامه به شما قابلیت جستجوی ثانیه ای بین اپ ها، برنامه ها، تنظیمات و اسناد موجود روی کامپیوترتان می دهد.

برنامه Start Menu Reviver را دانلود و سپس نصب کنید تا یک دکمه start به گوشه کناری سمت چپ منوی تسکبار اضافه شود. بر روی دکمه start کلیک کنید تا منوی استارت جدید ظاهر شود. به طور پیش فرض Start Menu Reviver به همراه نام و عکس اکانت کاربر و آیکون وضعیت باتری  و زمان که در بالای این نوار نمایش داده می شوند اجرا می شود.

تنظیمات(setting),شبکه (network), فایل های اخیر (recent), وظیفه ها(tasks), برنامه run و دکمه های مربوط به هر برنامه در قسمت چپ این منو قرار داده شده اند.

بر روی آیکون setting کلیک کنید تا به تنظیمات منوی استارت، کنترل پنل، Action Center و دیگر ابزارهای سیستم دسترسی پیدا کنید. بر روی آیکون search کلیک کنید تا صفحه جستجو start screen باز شود. دکمه task قسمت app switcher را نمایش می دهد تا بتوانید به راحتی بین برنامه ها در حال اجرا جابه جا شوید و یا آن ها را ببندید. یک کلیک بر روی دکمه Apps باعث می شود تا منوی استارت گسترش پیدا کند تا شما بتوانید به  برنامه های دسکتاپ و برنامه های مدرن (modern apps) و پوشه  my documents و recent items و …. دسترسی پیدا کنید.

ویژگی های کلیدی:

1- طراحی شده برای صفحات لمسی

2- اجرا کردن برنامه های دسکتاپی و مدرن

3- گزینه ای برای سنجاق کردن صفخات وب

4- قابلیت شخصی سازی بالا

5- عملکرد قوی جستجو

این برنامه همچنین برای کمک به اجرای سریع برنامه های موردعلاقه کاربران به آن ها اجازه می دهد که ،اَپ های مورد علاقه خود ، برنامه ها و هم چنین صفحات وب را  به صورت  کاشی های صفحه شروع  ویندوز 8 به منوی استارت اضافه کنند.

برای این کار فقط کافی است که عمل کشیدن و رها کردن (drag & drop) را روی شورتکات یک اپ یا یک برنامه انجام دهید، به این ترتیب که شورتکات یا برتامه مورد نظر را به کاشی های خالی یا پر منوی استارت کشیده و در آنجا رها کنید.

همانند دیگر برنامه هایی که منوی استارت به شما ارائه می دهند،  Start Menu Reviver هم، امکان خاموش کردن و restart کردن و hibernate کردن و sleep را از منوی استارت به شما می دهد فقط کافی است برو روی دکمه power کلیک کنید تا گزینه ها را ببینید.

نکته جالب در مورد این برنامه امکان شخصی سازی بالای آن است به طوری که شما را قادر به تغییر رنگ پس زمینه کاشی ها ، تغییر آیکن کاشی ها، تغییر رنگ پس زمینه منوی استارت و نوشته ها و تغییر رنگ حاشیه ها و scrollbar و تغییر رنگ دکمه استارت و همچنین تغییر خود دکمه استارت می سازد.

برای باز کردن تنظیمات  Start Menu Reviver ، بر روی دکمه استارت راست کلیک کنید و بر روی setting کلیک کنید.

 Start Menu Reviver

Start Menu Reviver

برای تغییر دادن رنگ و آیکون کاشی ها، بر روی هر کاشی راست کلیک کنید و گزینه Edit tile را انتخاب کنید و رنگ و آیکون مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

Start Menu Reviver

نکته: دقت داشته باشید این برنامه برای سیستم های 32 بیتی و 64 بیتی موجود هست و دقت داشته باشید این برنامه بر روی ویندوزRT کار نمی کند.

به طور کلی، این برنامه احتمالا اولین برنامه ایجاد start menu ای است که برای صفحات لمسی طراحی شده است. با وجود این همه امکان شخصی سازی ، این برنامه یکی از راحت ترین و بهترین برنامه ایجاد start menu در دسترس می باشد.  و بازم به ذکر است این برنامه همچنین بر روی ویندوز7 هم به خوبی کار می کند.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.