امروز:30 فروردین 1403

مایکروسافت جایگزین اینترنت اکسپلورر را معرفی می کند : اسپارتان

مرورگر اکسپلورر در ویندوز بسیار کند است و اگر شما هم کار با ان را تجربه کرده اید که حتما اینجور است ترجیح داده اید که دیگر ان را باز نکنید چه برسد که از ان استفاده کنید. به نظر مایکروسافت این موضوع را فهمیده در جهت رفع ان تلاش هایی را انجام می دهد. انچه که قرار است به جای اکسپلورر وارد بازار شود با نام  اسپارتان شناخته خواهد شد. با اریامونز همراه باشید تا از اسپارتان بیشتر بدانید.

مایکروسافت در حال طراحی مرورگری کاملا جدیدی با نام رمز اسپارتان است. گفته شده که این مرورگر بخشی از تلاش مایکروسافت در دنباله‌روی از راه کروم و فایرفاکس است و احتمالا در هنگام معرفی نسخه نهایی ویندوز 10، مایکروسافت را از اینترنت اکسپلورر بی‌نیاز خواهد کرد.

وبسایت ZDNet گزارش داده که نرم افزار جدید، اینترنت اکسپلورر 12 نخواهد بود و در عوض مایکروسافت قصد دارد تجربه ای مشابه با کروم و فایرفاکس را برای اسپارتان ایجاد کند.

این وبسایت می‌گوید که صرف نظر از ظاهر جدید و احتمالا بهره‌گیری گسترده‌تر از قابلیت‌هایی چون دریافت افزونه یا Extension، مرورگر جدید تکنولوژی وب کنونی مایکروسافت را در خود حفظ خواهد کرد. رقبای مایکروسافت هم اکنون از موتور WebKit در مرورگرهایشان استفاده می‌کنند، در حالی که نرم افزار جدید مایکروسافت همچنان از موتور Chakra JavaScript و موتور رندرینگ Trident استفاده خواهد کرد.

البته این وبسایت خبر داده که با ارائه اسپارتان، اینترنت اکسپلورر کنار نخواهد رفت و IE 11 همچنان به عنوان بخشی از ویندوز 10 حضور خواهد داشت. بنابراین مایکروسافت سیستم عامل بعدی خود را با دو مرورگر جدید به بازار وارد می‌کند.

ZDNet افزوده که توسعه اسپارتان در حدی نیست که بتوان انتظار ارائه آن را در یکی از بیلدهای بتای ویندوز 10 داشت.

مراسم بعدی مربوط به ویندوز 10 در بیست و یکم ژانویه برگزار می‌شود و مایکروسافت قصد دارد در این مراسم بر روی ویژگی‌های غیربیزینسی ویندوز 10 تمرکز داشته باشد.