امروز:9 اردیبهشت 1403

خرید تبلت ویندوزی بهتر است یا خیر؟

امروز تبلت یکی از وسایل بسیار محبوب در بین مردم است. در ابتدا برای خرید ان با گزینه های مختلفی رو به روییم اما اولین چیزی که در نظر می گیریم سیستم عامل ان است. که ازبین ios، اندروید و ویندوز یکی را باید انتخاب کنیم.ان چیز که در گذشته بسیار مورد علاقه بود ویندوز است اما این در حال حاضر عوض شده است و جای خود را به دو سیستم عامل دیگر داده است.این مشکل در عرصه ی گوشی های ویندوز فونی هم رخ داده است.در این مقاله به بررسی برتری های ویندوز به بقیه سیستم ها می پردازیم. با اریامونز همراه باشید.

1.    یک تبلت ویندوزی درست مثل یک کامپیوتر یا لپتاپ ویندوزی عمل می‌کند. سیستم‌عامل این تبلت‌ها همان ویندوز کامل مایکروسافت است. یعنی هر کاری که با یک PC می‌توان انجام داد، توسط تبلت ویندوزی هم امکان‌پذیر است.
2.    شما هم حتما شنیده‌اید که اندروید و iOS از حیث اپلیکیشن، اوضاع خیلی خوبی دارند. اما پیشینه ویندوز و نرم‌افزارهای رنگارنگ این سیستم‌عامل مجبوب را دست کم نگیرید. تقریبا تمامی نرم‌افزارهای ویندوزی (حتی برنامه های ویندوزی دسکتاپی) بر روی یک تبلت ویندوزی قابل نصب‌اند. مجموعه آفیس هم که جای خود را دارد.
3.    شما در اکوسیستم ویندوز می‌توانید ماوس، کیبورد، هارد اکسترنال، فلش مموری یا حتی درایو نوری خود را به تبلت وصل کرده و از کاربری بدون نقص آن لذت ببرید.

Lenovo_ThinkPad_Tablet_Windows8

4.    این روزها تمام تولیدکنندگان مطرح، از جمله سامسونگ و ال‌جی، تلاش می‌کنند قابلیت مالتی تسکینگ و چند پنجره‌ای را در دستگاه‌های خود پیاده‌سازی کنند. اما باید پذیرفت که باز کردن چند پنجره و کار کردن در آن‌ها تخصص ویندوز است. سال‌هاست که مایکروسافت این قابلیت کاربردی را در سیستم‌عامل خود گنجانده.
5.    سیستم‌عامل ویندوز مدت‌هاست که در محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. متخصصان شبکه از زیر و بم دستگاه‌های ویندوزی مطلع‌اند. این تبلت‌ها بهترین گزینه برای استفاده در محیط‌های اداری هستند.