امروز:7 اردیبهشت 1403

دسترسی سریع به shutdown در ویندوز8

دسترسی سریع به shutdown در ویندوز8 4

عدم دسترسی آسان به گزینه های shutdown, hibernate, sleep و restart در نسخه جدید ویندوز یعنی ویندوز8 باعث شده  تعداد زیادی از کاربران این سیستم عامل از برنامه ها جانبی برای این کار استفاده کنند و یا این موارد را به نوار استارت پین کنند.

دسترسی سریع به shutdown در ویندوز8

با اینکه انجام این کار با فشردن کلیدهای win+i و سپس استفاده از کلیدهای جهت نما می توان این کار را انجام داد ولی این کار برای افرادی که به فشردن یک کلید عادت دارند زیاد راضی کننده نیست.

دسترسی سریع به shutdown در ویندوز8

اما چرا اکثر کاربران و منتقدان ویندوز8 فراموش کردند که امکان shutdown, hibernate, sleep کردن کامپبوتر با فشردن یک کلید واقعا وجود دارد. همانگونه که برخی از شما می دانید  ویندوز به ما این امکان را می دهد که دکمه پاور( همان دکمه ای که با آن کامپیوتر را روشن می کنید ) را پیکربندی کنید به طوری که شما قادر خواهید بود با یک بار فشردن دکمه پاور یکی از اعمالshutdown, hibernate, sleep, restart را انجام دهید.

شاید تاکنون فهمیده اید که محل تنظیمات ویندوز8 در جای پیش فرض همیشگی نیست و همچنین شما می خواهید تنظیمات پیکربندی دکمه پاور را تغییر دهید با ما همراه باشید و مراحل زیر را دنبال کنید.

1-به صفحه استارت یا مترو بروید و  “Change what the power buttons do” را تایپ کنید ( ینی “Change what the power buttons do” را جستجو کنید ) و درنوار charm به قسمت جستجو در setting بروید , سپس کلید enter را بفشارید تا پنجره system setting  باز شود، در این پنجره شما می توانید تنظیمات مربوط به کلید پاور را تغییر دهید.

دسترسی سریع به shutdown در ویندوز8

* برای دستیابی به این پنجره همچنین می توانید در یک نوار یک پنجره explorer  آدرس زیر را کپی کنید.

Control Panel\Hardware and Sound\Power Options\System Settings

همچنین در این پنجره می توانید مشخص کنید هنگامی که درب لپ تاپ تان را می بندید چه اتفاقی بیافتد.

 

2- در این پنجره از منوی آبشاری شما می توانید مشخص کنید بعد از فشردن دکمه پاور چه اتفاقی بیافتد. ما به شما توصیه می کنیم عملکردی را انتخاب کنید که بیشتر از آن استفاده می کنید. و اگر شما از یک لپ تاپ ،نوت بوک ،تبلت یا یک کامپیوتر رومیزی که دارای باتری (UPS) ، استفاده می کنید ما پیشنهاد می کنیم یک عملکرد مشابه (shutdown یا hibernate) برای هر دو حالت متصل به برق یا استفاده از باتری تعیین کنید.

 دسترسی سریع به shutdown در ویندوز8

3- در نهایت بر روی دکمه Save changes کلیک کنید.از این به بعد شما به سادگی می توانید با فشار دادن دکمه پاور کامپیوتر خ.د را خاموش با hibernate  کنید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.