امروز:8 اردیبهشت 1403

با PushBullet نوتیفیکشن های اندروید را روی کامپیوترتان دریافت کنید

تاکنون برای شما پیش آمده که در غرق در کار کردن با کامپیوترتان هستید که صدای گوشیتان به گوش می رسد، چه خواهید کرد؟ گوشیتان را بر می دارید و قفل آن را باز می کنید و نگاهی به نوتیفیکشن ها می اندازید؟ کار سختی است و ممکن است حواس شما را پرت کند، نگران نباشید از این به بعد می توانید تمام نوتیفیکشن ها گوشی اندرویدیتان را بر روی کامپیوترتان دریافت کنید.

البته باید اندروید نسخه 4.1 یا بالاتر از آن بر روی گوشی شما نصب باشد. نوتیفیکشن ها از طریق مرکز اطلاع رسانی کروم به دستتان خواهد رسید.

برای شروع PushBullet app for Android را از گوگل پلی دانلود کنید و برنامه را پس از نصب اجرا کنید و با یک حساب گوگل وارد آن شوید، هر حسابی باشد فرقی ندارد، تنها نکته مهم این است که در هر دو دستگاه باید با یک حساب گوگل وارد شوید.

PushBullet

دستورالعمل ها را دنبال کنید تا نوتیفیکشن ها را به اشتراک بگذارید، البته باید مراحل مورد نیاز را روی گوشیتان هم دنبال کنید و کاری که نیاز است انجام دهید باید در قسمت Settings گوشیتان گزینه notification mirroring service را فعال کنید. این کار به اپ اجازه می دهد تا به نوتیفیکشن های گوشی شما دسترسی داشته باشد و تنها اپ هایی قادرند به نوتیفیکشن های شما دسترسی داشته باشند که شما به آن ها اجازه داده باشید.

PushBullet

 

در مرحله بعد  PushBullet extension را از گوگل استور بر روی کامپیوترتان نصب کنید، پس از اینکه این برنامه نصب شد روی آیکون آن در تولبار کروم کلیک کنید و با همان اکانتی که در گوشیتان Sign in کرده اید اینجا هم Sign in کنید.

PushBullet

از این به بعد نوتیفیکشن های دستگاه اندرویدی همزمان در کامپیوتر هم به صورت پاپ آپ نمایش داده خواهد شد. PushBullet بعد از چند ثانیه نمایش نوتیفیکشن را بر روی کامپیوتر شما متوقف خواهد کرد اما در مرکز اطلاع رسانی کروم باقی خواهد ماند.

PushBullet

 

PushBullet این امکان را به شما می دهد که بازتاب نوتیفیکشن های هر برنامه ای را که بخواهید غیرفعال کنید، مثلا می توانید تعیین کنید که نوتیفکیشن های گوگل پلی در کامپیوتر شما دیده نشود.

اگر شما یک پیام را در کامپیوترتان نادیده بگیرید و آن را dismiss کنید، این پیام در تلفنتان هم dismiss خواهد شد و همچنین اگر یک پیام را در گوشیتان پاک کنید در کامپیوترتان ناپدید خواهد شد. و این قدرت هماهنگی این برنامه در هر دو دستگاه را نشان می دهد.

شما می توانید نوتیفیکشن های PushBullet را از قسمت تنظیماتextension  در مرورگر کروم تنظیم کنید. برای دسترسی به این تنظیمات بر روی آیکون PushBullet در تولبار کروم راست کلیک کنید و Options را انتخاب کنید. اگر از این برنامه خسته شدید و می خواهید برای همیشه از شر اطلاع رسانی ها راحت شوید کافی است به همین صفحه مراجعه کنید و گزینه Snooze Notifications را انتخاب کنید. اما اگر فقط می خواهید برای مدت طولانی این کار را بکنید به سربرگ notifications بروید و از آنجا گزینه Don’t show my phone’s notifications on my computer را انتخاب کنید و برای فعال سازی مجدد برنامه از همین قسمت اقدام کنید.

در این قسمت شما می توانید تنظیمات دیگری هم انجام دهید، مانند اینکه هنگام دریافت یک نوتیفیکشن یک صدا پخش شود و یا اینکه هنگامی که مرورگر کروم بسته است باز هم این برنامه به کار خود ادامه دهد.

PushBullet

 

PushBullet تنها برای نوتیفیکشن ها نیست، با این برنامه می توانید به تبادل پیام ها، لینک ها، موقعیت ها و اطلاعات دیگر بین کامپیوتر و گوشی بپردازید. بر روی آیکون PushBullet در مرورگرتان کلیک کنید تا بتوانید از این امکانات استفاده کنید. یک اپ ایده ال برای ارسال لینک ها و فایل ها از کامپیوتر به گوشی شماست، قبل از اینکه از کنار کامپیوترتان بلند شوید. این برنامه چیزی شبیه سرویس Chrome to Phone گوگل هست اما این سرویس در سال های اخیر زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است.

PushBullet

 

اما چیزی های دیگری هم وجود دارند که باعث می شوند شما مجبور شوید از پشت کامپیوترتان بلند شوید و گوشیتان را بر دارید. اینکه شما می توانید به یک تویت یا یک ایمیل یا یک پیام از هنگ اوت به وسیله کامپیوتر پاسخ دهید اما در مورد یک اس ام اس هم اینطور است؟

این اپ به راحتی این کار را هم انجام می دهد و می توانید به یک پیام پاسخ دهید و به مکالمه تان ادامه دهید، و حتی می توانید ادامه این کار را هم در گوشیتان انجام دهید. MIghtyText  به خوبی در کنار این اپ کار می کندد و نیازی نیست که نگران چیزی باشید.

PushBullet

 

PushBullet یک اپ بسیار خوب است که اندروید و کروم به خوبی با هم هماهنگ شوند و مرکز اطلاع رسانی کروم را بسیار کاربردی تر خواهد کرد.

 

اشتراک گذاری

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.