امروز:9 فروردین 1403

جک ما کنترل غول فین‌تک چینی Ant Group را واگذار می‌کند

میلیاردر چینی جک ما در حال واگذاری کنترل گروه مورچه مالک Alipay است. طبق گزارش وال استریت ژورنال، شرکت وابسته به علی بابا اعلام کرد که به توافقاتی که به Ma اجازه می‌داد موقعیت مسلط در ساختار حاکمیت شرکتی Ant Group داشته باشد، پایان خواهد داد. این کارآفرین صراحتا پیش از این بیش از 50 درصد از حق رای در Ant را داشت، حتی اگر در هیئت مدیره شرکت نمی نشست یا در فعالیت های روزمره شرکت داشت. Ma’s از طریق تعداد معدودی از ابزارهای سرمایه گذاری که مجموعاً 50.5 درصد از سهام غول فین تک را در اختیار داشتند، Ant Group را تحت تأثیر قرار داد.

در حرکت رو به جلو، Ant گفت که ما و 9 مدیر و کارمند شرکت دیگر از حق رای برخوردار خواهند بود که توافق کرده بودند مستقل از یکدیگر استفاده کنند. رویترز تخمین می‌زند که پس از اعمال تغییراتی که شرکت در آخر هفته اعلام کرده بود، Ma مالک 6.2 درصد از سهام گروه مورچه خواهد بود.

در سال 2020، اندکی قبل از اینکه مورچه قرار بود یک عرضه اولیه عمومی را برگزار کند که انتظار می رفت رکورد 34 میلیارد دلار جمع آوری کند، ما پس از اینکه طی یک سخنرانی در شانگهای بانک های این کشور را “گروه فروشی های دولتی” خواند، خشم مقامات چینی را برانگیخت. رگولاتورهای چینی جلوی IPO قریب الوقوع را گرفتند و به Ant دستور دادند که تجارت خود را کاهش دهد. به طور خاص، به این شرکت دستور داده شد که به عنوان یک ارائه دهنده پرداخت به ریشه های خود بازگردد. یک سال بعد، مقامات علی بابا، شرکت دیگر ما، را به دنبال تحقیقات ضدانحصاری در مورد اقدامات انحصاری ادعایی توسط شرکت، 2.8 میلیارد دلار جریمه کردند. ما از آن زمان تاکنون از چشم عموم دوری کرده است.

اشتراک گذاری