امروز:6 اردیبهشت 1403

تست صفحه نمایش آیفون6، گلکسی اس 6، اچ تی سی ام 9 و گلکسی نوت 4 در زیر نور آفتاب

اگر شما اسمارت فون های جدید را در زیر نور خورشید استفاده کرده باشید حتما آرزوی داشتن نوکیا 1200 را داشته اید که با تمام سادگی خود در زیر نور آفتاب بسیار بهتر از قبل عمل می کند. اسمارت فون های امروزی زیر نور دارای عملکرد بدتری هستند. اما کدام بهتر است؟ کدام در زیر آفتاب عملکرد بهتری دارد؟ در این بین ما به دو سری نمایشگر برخورد می کنیم. ال سی دی و سوپر امولد. با ما همراه باشید تا صفحه نمایش گلکسی اس 6 و نوت 4 و آیفون 6 و اچ تی سی وان که از هر دو نوع صفحه نمایش LCD و SUPERAMOLED می باشند را زیر آفتاب مقایسه کنیم.

در زیر بررسی جامعی از نمایشگر های LCD  و SUPER AMOLED انجام گرفته است. همانطور که در شکل می بینید آیفوم 6 جلودار نمایشگر هاست. در ستون اول میزان بیشترین روشنایی دیده می شود. (واحد اندازه گیری روشنایی نیت بوده و ما در اینجا از گفتن این واحد صرف نظر می کنیم.) بیشترین مقدار نور دهی به آیفون 6 تعلق دارد و مقدار آن 606 می باشد. در ادامه گلکسی اس 6 و اچ تی سی وان و بعد از آن گلکسی نوت 4 قرار می گیرند. در مقدار مینیموم ابتدا گلکسی اس 6 قرار می گیرد. از بررسی این جدول بگذریم و به ساختار این دو نوع ال سی دی بپردازیم. زیرا که نمایش زیر نور آفتاب به صورت خاص به نوع نمایشگر ها مربوط می باشد.

نمایشگر های LCD ساختاری کریستالی دارند و به دور از جزئیات که در زیر نور چه عکس العملی انجام می دهند دارای کرستال هایی می باشند که با زاویه نور خورشید را دفع می کنند و این باعث می شود که نور خورشید به چشم شما نرسد و با زاویه ای متفاوت دفع شود. این نمایشگر ها از نور زیر صفحه بهره می برد. اما در مقابل این نمایشگر های نمایشگر های AMOLED قرار دارند. این نمایشگر ها از LED در ساختار خود استفاده می کنند. این نمایشگر ها دارای ساختار کرسیتالی نمی باشند و نور پشت زمینه ای نیز ندارند. بنابراین این نمایشگر ها در زیر نور آفتاب ضعیف ظاهر خواهند شد.

 

 

Capture37 Outdoor-display-visibility-comparison.-HTC-One-M9-is-at-the-top-left-iPhone-6-at-top-right-S6-at-bottom-left-Note-4-at-bottom-right-2-1024x692 Outdoor-display-visibility-comparison.-HTC-One-M9-is-at-the-top-left-iPhone-6-at-top-right-S6-at-bottom-left-Note-4-at-bottom-right-3-1024x692 Outdoor-display-visibility-comparison.-HTC-One-M9-is-at-the-top-left-iPhone-6-at-top-right-S6-at-bottom-left-Note-4-at-bottom-right-4 Outdoor-display-visibility-comparison.-HTC-One-M9-is-at-the-top-left-iPhone-6-at-top-right-S6-at-bottom-left-Note-4-at-bottom-right

با توجه به تصاویر به راحتی می توانید تست نور خورشید صفحات این 4 اسمارت فون را ببینید. در این تست آیفون 6 در صدر و اچ تی سی ام 9، گلکسی اس 6، گلکسی نوت 4 در پشت سر آن رتبه های دوم، سوم و چهارم را از آن خود کردند.