امروز:10 فروردین 1403

ساخت روبات با الهام از دم اسب دریایی در آینده

یکی از بهترین راه های رسیدن به علوم جدید و کشف مطالب جدید بررسی طبیعت است. دانشمندان مختلف برای بررسی بسیاری از رویداد ها به طبیعت مراجعه می کنند. در علم روبات سازی نیز یکی از بهترین موارد مراجعه به طبیعت است تا بتوان بهترین شکل ممکن را برای روبات در نظر گرفت. به تازگی دانشمندان و ربات سازان به بررسی بدن اسب دریایی پرداخته اند که در آینده ربات های با برگرفته شده از دم اسب دریایی را بسازند. با آریامونز همراه باشید.

اسب دریایی یکی از موجودات زیبا و جالب دریایی است که بدن جالبی دارد. با کمی تامل در بدن اسب دریایی دم عجیب آن نظر ما را جلب می کند. دانشمندان با بررسی دم اسب دریایی با ساختار جالبی دست پیدا کرده اند. دم عروس دریایی دارای 36 قطعه  ی مربع شکل است که با هم این دم را تشکلی می دهند.جالبی این موضوع جایی است که دانشمندات سعی به طراحی این دم با استفاده از پرینت سه بعدی کردند. دانشمندان با استفاده از پرینت سه بعدی شکل مشابهی را با استفاده از قطعات کروی درست کردند اما نتیجه استحکام بسیار پایین تر شکل بود. دلیل ان را هم می توان با بررسی ساختار مربعی آن دانست.

pic_7da9f0f832eb2109f3f026865f032327

ساختار مربعی ویژگی خاصی دارد به این صورت که در صورتی که دم تحت فشار قرار بگیرد مهره بر روی هم می لغزند و فشار بسیار کمتری را به ستون مهره ها وارد می کنند.

نظر شما در مورد آینده ی ربات ها چیست؟ آیا الهام از طبیعت برای علم بسیار مفید نبوده است؟