امروز:9 اردیبهشت 1403

به روز رسانی One UI 5 سامسونگ تا حد زیادی در مورد شخصی سازی است

سامسونگ جزئیات بیشتری در مورد One UI 5 فاش کرده است، رابط کاربری به روز شده ای که در اواخر این ماه برای دستگاه ها عرضه خواهد شد. دستگاه‌های سری گلکسی اس 22 اولین دستگاه‌هایی هستند که به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند. این شرکت تمرکز بیشتری بر شخصی سازی، از جمله روی صفحه قفل دارد. می‌توانید حداکثر 15 عکس و ویدیو را برای صفحه قفل انتخاب کنید که هر بار که صفحه نمایش را روشن می‌کنید، عکس دیگری ظاهر می‌شود.

از طرف دیگر، می‌توانید به سامسونگ اجازه دهید صفحه قفل پویا را با مجموعه‌ای از تصاویر انتخاب‌شده مدیریت کند — هر بار عکس دیگری خواهید دید. شما می توانید حداکثر پنج دسته تصویر (مانند سگ، گربه، حیوانات، مناظر و گیاهان) را انتخاب کنید و سامسونگ مجموعه ها را هر دو هفته یکبار به روز می کند. همچنین می‌توانید پاپ‌آپ‌های تصویر زمینه، سبک ساعت و اعلان‌ها را روی صفحه قفل تغییر دهید. منتظر گزینه های پالت رنگ بیشتری برای تغییر ظاهر رابط کاربری در سطح دستگاه و چهره های قابل تنظیم بیشتر برای ساعت های گلکسی باشید.

سامسونگ می‌گوید نوتیفیکیشن‌ها را دوباره طراحی کرده است تا با یک نگاه ساده‌تر و راحت‌تر تجزیه شوند. نوید بهبود چیدمان ویجت ها در صفحه اصلی نیز وجود دارد. One UI 5 همچنین دارای «دکمه‌های پاسخ و رد تعریف‌شده‌تر» با مشاهده صفحه نمایش تماس پاپ‌آپ خواهد بود.

در مورد تماس ها، یک ویژگی جدید به نام Bixby Text Call وجود دارد. شما می توانید با تایپ یک پیام به تماس پاسخ دهید و Bixby می تواند این را برای تماس گیرنده بخواند. دستیار صوتی می تواند آنچه تماس گیرنده می گوید را به متن نیز تبدیل کند. اگر در یک محیط پر سر و صدا هستید و نمی توانید آنچه را که طرف مقابل می گوید بشنوید، می تواند مفید باشد. Bixby Text Call به زبان کره ای به عنوان بخشی از One UI 4.1.1 در دسترس قرار گرفت. نسخه انگلیسی آن در اوایل سال 2023 وارد بازار خواهد شد.

One UI 5 بر روی حالت ها و روال ها نیز مسئولیتی را بر عهده خواهد داشت. با روال‌ها، می‌توانید چندین عملکرد را بر اساس فعالیت‌های خود در دستگاه خود فعال کنید (مانند شروع یک لیست پخش خاص هنگام خروج از خانه). علاوه بر این، می‌توانید حالت‌هایی با تنظیمات سفارشی برای موقعیت‌های خاص، مانند زمانی که در حال خواب، استراحت یا ورزش هستید، داشته باشید. در حالت استراحت، ممکن است اعلان‌ها را بی‌صدا کنید تا بتوانید روی تماشای یک ویدیو یا انجام یک بازی تمرکز کنید. و زمانی که زمان خواب فرا می رسد، شاید خاموش کردن همه صداها و کاهش روشنایی صفحه، این کار را انجام دهد.

در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ، سالی هیسون جئونگ گفت که دستگاه شما یک سری سؤالات ساده می پرسد تا به شما کمک کند تا حالت ها را به دلخواه خود تنظیم کنید. این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک حالت‌ها را روی دستگاه‌های بیشتری (یعنی ساعت‌ها و تبلت‌ها) راه‌اندازی کند

در جاهای دیگر، سامسونگ تنظیمات “بیومتریک و امنیت” و “حریم خصوصی” را از One UI 4 در یک منوی امنیتی و حریم خصوصی ادغام می کند. در مورد مسائل امنیتی احتمالی به شما هشدار داده می شود و راه حل های ممکن را همه در یک صفحه مشاهده خواهید کرد.

اگر تلفنتان فکر کند می‌خواهید تصویری حاوی اطلاعات حساس مانند عکس کارت اعتباری، گواهینامه رانندگی، کارت تامین اجتماعی یا پاسپورت خود را به اشتراک بگذارید، هشدار جدیدی در پانل اشتراک‌گذاری خواهید دید. وقتی صحبت از شناسه‌ها می‌شود، سامسونگ اشاره کرد که بسته به زبان ممکن است در دسترس بودن متفاوت باشد. حداقل در حال حاضر، این ویژگی تنها زمانی در دسترس خواهد بود که زبان سیستم خود را انگلیسی (آمریکا) یا کره ای تنظیم کنید.

جئونگ گفت، در زمینه سلامت، سامسونگ با گوگل روی پلتفرمی به نام Health Connect کار کرد، مجموعه‌ای از APIها که باید به توسعه‌دهندگان اندروید امکان ایجاد «تجارب سلامتی غنی‌تر» را بدهد. کنترل‌های حریم خصوصی متمرکزی وجود خواهد داشت که همچنان به شما امکان می‌دهد داده‌ها را بین برنامه‌های مختلف سلامت و تناسب اندام همگام‌سازی کنید.

در نتیجه همکاری سامسونگ با مایکروسافت، وقتی یک رایانه شخصی ویندوزی جدید راه اندازی می کنید، می توانید از یک کد QR برای پیوند آن به تلفن خود استفاده کنید. این به طور خودکار نقطه اتصال تلفن همراه شما را به گزینه های WiFi رایانه شخصی شما اضافه می کند. Jeong پیشنهاد کرد که One UI 5 استمرار بهبود یافته ای را در بین برنامه ها ارائه می دهد. برای مثال، می‌توانید از پاورپوینت در تلفن‌ها به برنامه دسکتاپ جابه‌جا شوید و از جایی که آن را متوقف کرده‌اید ادامه دهید. برنامه هایی برای فعال کردن ویژگی های مشابه برای برنامه های غیر مایکروسافت به زودی وجود دارد. همچنین در زمینه بهره وری، نوار وظیفه بازطراحی شده Z Fold 4 به عنوان بخشی از به روز رسانی اندروید 12L به سایر دستگاه های Z Fold و Tab S8 می آید. علاوه بر این، می‌توانید متن را از تصاویر کپی کرده و آن را در جای دیگری جای‌گذاری کنید.

منوی دستگاه‌های متصل جدید شامل گزینه‌های قابلیت همکاری برای مواردی مانند Quick Share، Smart View و Samsung DeX خواهد بود. در نهایت، می‌توانید انتظار دسترسی آسان‌تر به منویی را داشته باشید که به شما کمک می‌کند Galaxy Buds خود را از یک دستگاه به دستگاه دیگر تغییر دهید.

اشتراک گذاری