امروز:6 مرداد 1403

لپ تاپ لنوو بهتره یا اچ پی؟

دو برند لنوو و اچ پی، در بازار ایران حسابی محبوب هستند. خیلی از ما اولین لپ تاپ‌هایمان را در دبیرستان و دانشگاه از این برندها خریده‌ایم و بسیاری از شرکت‌ها آن‌ها را برای کار در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهند. دلیل رواج خرید و پرطرفدار بودن این برندها گوناگون است: از بادوام و باکیفیت بودن اچ پی برای کارهای روزمره، طراحی و برنامه‌نویسی تا قدرت اجرای برنامه و قیمت اقتصادی انواع مدل‌های لنوو.

شما کدام یکی از این برندها را انتخاب می‌کنید؟ لنووهای بادوام با امکانات جالب و خلاقانه، یا اچ‌پی‌های پیشرفته و سبک‌وزن که می‌توانند همه جا همراه شما بیایند؟ در این مطلب لپ تاپ لنوو و اچ پی را با هم مقایسه کرده، سعی می‌کنیم ببینیم که هرکدام برای چه افرادی مناسب هستند. همچنین برای خرید انواع مدل‌های اچ پی و لپ تاپ lenovo اقساطی، شما را راهنمایی خواهیم کرد.

لنوو، یک لپ تاپ مناسب برای کار حرفه‌ای

لنوو یک شرکت چندملیتی است که در چین تاسیس شد و تخصص آن در حوزه ساخت نرم‌افزار، کامپیوتر و اکسسوری‌های مربوط به آن‌هاست. در حال حاضر این کمپانی بزرگترین تولیدکننده لپ‌تاپ است و ۲۴.۸٪ لپ تاپ‌های دنیا توسط آن ساخته می‌شوند. در ایران هم قدرت لنوو کاملا مشخص است، و از مدل‌های اقتصادی و روزمره تا مدل‌های پرچمدار و گران‌قیمت را می‌توانید در سطح بازار ببینید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید لنوو و اچ پی و دل (Dell) در کنار هم یک سوم فروش جهانی کامپیوتر را تشکیل می‌دهند.

لپ تاپ‌های لنوو به ارزشمند بودنشان در مقابل قیمتی که می‌پردازید بستگی دارند، و هرچقدر هم که مدل‌های اقتصادی آن را انتخاب کنید نیازی به فدا کردن کیفیت نخواهید داشت. این لپ تاپ‌ها با قیمت مناسب تا گران در بازار موجود هستند، و از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار در سطح بالایی قرار دارند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها آن‌ها را برای کار در اختیار نیروهایشان قرار می‌دهند.

مزایای لپ تاپ لنوو:

  • قابل دسترس بودن در طیف قیمت اقتصادی
  • عمر بالای باتری در مدل‌های مختلف
  • بادوام بودن به مرور زمان و با استفاده طولانی مدت
  • طراحی مناسب سخت‌افزار

معایب لپ تاپ‌های لنوو:

  • بدنه‌هایی با طراحی Basic و دارای رنگ‌های پایه‌ای مثل مشکی و خاکستری (که ممکن است برای خیلی از طرفداران دیزاین جالب نباشد)
  • وجود نداشتن مدل‌های خیلی پیشرفته خارج از سری ThinkPad
  • استفاده از گرافیک AMD به جای کارت گرافیک NVIDIA در بیشتر مدل‌ها

اچ پی، گرافیک و پردازنده برنده

اچ پی یا HP خلاصه اسم شرکت Hewlett-Packard است، یک شرکت آمریکایی اطلاعات و فناوری که در حوزه ساخت کامپیوتر شخصی، پرینتر و اکسسوری‌های آن‌ها فعال است. برند اچ پی را احتمالا غیر از لپ تاپ روی دستگاه‌های دیگری هم دیده‌اید. این برند جایگاه بسیار مناسبی در صنعت لپ تاپ دارد و تعداد بسیار زیادی از این دستگاه را در کشورهای مختلف می‌فروشد.

قیمت اچ پی به صورت متوسط از لنوو بیشتر بوده، و این قیمت بالا به خاطر کیفیت کارت گرافیک، CPUهای قدرتمند و کیفیت ساخت بسیار عالی سخت‌افزاری است. بیشتر دستگاه‌های اچ پی کارت گرافیک NVIDIA و پردازنده اینتل دارند و همین موضوع آن‌ها را برای کارهای سریع، گیم و اجرای برنامه‌های سنگین مناسب کرده است.

مزایای لپ تاپ‌های اچ پی:

  • کیفیت ساخت بالا، دیزاین بسیار عالی بدنه و وزن پایین در بعضی از مدل‌ها
  • کاربردی و گسترده بودن مدل‌ها، در قیمت‌های مختلف 
  • پشتیبانی بسیار مناسب برای محصولات، که ناشی از هشت دهه فعالیت اچ پی در این صنعت است.

معایب اچ پی لپ تاپ:

  • باتری نسبتا ضعیف نسبت به دیگر برندها مانند لنوو و اپل
  • عملکرد متوسط برای کارهای بسیار سنگین
  • گرافیک نسبتا متوسط

لپ تاپ لنوو بخریم یا اچ پی؟

به صورت کلی‌ هر دو این برندها بسیار باکیفیت، قدرتمند و کاربردی برای امور مختلف هستند. قبل از خرید، کافی است تصمیم بگیرید که دقیقا برای چه استفاده‌ای می‌خواهید لپ تاپ بخرید. مثلا اگر کارمند یا فریلنسر، نویسنده، دانشجو یا فردی هستید که باید لپ تاپش را هر روز با خودش بیرون ببرد، احتمالا لنوو برایتان حسابی مناسب است. لنوو تا سال‌های سال عملکرد سریعش را حفظ می‌کند و باتری‌اش هم با یک بار شارژ، از صبح تا شب (بسته به استفاده) باقی می‌ماند.

اگر یک استفاده تخصصی مانند برنامه‌نویسی، طراحی گرافیک یا… از لپ تاپ خودتان می‌خواهید، اچ‌پی می‌تواند برایتان مناسب باشد. همچنین اچ پی دیزاین بسیار مناسبی دارد و بعضی از مدل‌های آن ظریف و سبک هستند تا حتی در کیف دستی‌تان جا شوند. در هنگام انتخاب لپ تاپ به موضوع قیمت هم فکر کنید. با این که اچ پی و لنوو هر دو مدل‌های اقتصادی و گران را دارند، به صورت کلی میانگین قیمت اچ پی بالاتر است. یعنی دو لپ تاپ با کارایی مشابه، ممکن است در این دو برند قیمت کاملا متفاوتی داشته باشند.

خرید لپ تاپ lenovo اقساطی

اگر قصد خرید لپ تاپ lenovo اقساطی یا هر کدام از مدل‌های اچ پی را دارید، حالا این امکان برای شما فراهم است که با اقساط ۱۲ یا ۱۸ ماهه مدل مورد نظرتان را تهیه کنید. در ازکی وام، می‌توانید با آپلود مدارک هویت و تنها یک برگ چک صیادی هر محصولی که می‌خواهید را از فروشگاه‌های این پلتفرم تهیه کرده، و بعد به صورت اقساطی بازپرداخت کنید.