امروز:6 اردیبهشت 1403

تولید رمزعبور قدرتمند با روش Diceware

همیشه یکی از کلیدی ترین مباحث در دنیای ایننترنت حفظ حریم شخصی و اطلاعات محرمانه کاربران هست.این امر در اکثر موارد با یک رمز عبور یا Password حفظ می شود.اغلب انسان هایی که میتوان از آن ها به عنوان تازه کار یاد کرد Password هایی که انتخاب می کنند دارای ساختاری معلوم مثلا شماره شناسنامه یا شماره تلفن همراه می باشد که این زیاد جالب نیست و اگر هکر ها روبات هایی را سرباز کنند برای این امر حتما Password شما هک خواهد شد.

 

Dice_1024

اما یک روزنامه نگار در زمینه IT به نام Micah Lee یک روش جدید برای رمز گذاری حرفه ای برای حساب های کاربریتان کشف کرده است به نام Diceware.
در روش Diceware شما تمامی روش های قدیمی پسوورد گذاری را فراموش خواهید کرد و خود را با ان آپدیت می کنید.همان طور که بیان شد گسوورد هایی که قابلیت تصادفی دارند احتمال هک آن بسیار کمتر از پسوورد هایی می باشد که دارای ساختار خاصی هستند مثلا همه ی اعداد.

رمز گذاری به روش Diceware : در این روش شما چهار کلمه تصادفی و کاملا بی ربط به هم را پیدا می‌کنید و آن‌ها را به هم می‌چسبانید تا یک رمز عبور درست شود. Password که دارای چندین کلمه است. میزان تصادفی بودن کلمه‌ها و طول بیشتر آن‌ها باعث قوی تر شدن این رمز عبور می‌شود.تصادفی بودن چهار کلمه باعث می شود که ساختار منطقی دیگر در ان وجود نخواهد داشت و احتمال هک Password وجود نخواهد داشت.

در سایت Diceware لیست مرتبی از پسوورد های غیر منطقی قرار داده سات که شما میتوایند از ان الگو بگیرید.

Web Developer and Design