امروز:9 فروردین 1403

اطلاعات بیشتری در مورد تراشه‌های سری اسکای لیک اینتل منتشر شد

پس از شنیدن خبرهای مختلف در موردنسل ۶ تراشه‌‌های اینتل، حالا با منتشر شدن تعداد از اسلایدها می‌توان قضاوت بهتری در مورد تراشه‌های اسکای لیک (Skylake) داشت. با اریامونز همراه باشید.

با منتشر شدن تعدادی از اسلاید‌های که توضیحاتی را درباره قابلیت‌ها و امکانات فنی تراشه‌های نسل ششم اینتل یا همان اسکای لیک،می‌دهد اطلاعات زیادی در اختیار ما قرار گرفته است از قابلیت‌ها و امکاناتی که در تراشه‌های جدید شرکت اینتل وجود دارد می‌توان به  به کاهش مصرف انرژی و بهبود اتصال بی‌سیم و عملکرد بهتر در زمان اجرای بازی‌ها اشاره کرد. اینتل این ادعا را دارد که تراشه‌های نسل ششم قادر هستنداز طریق بهبود مدیریت حافظه وقتی که بازی‌ها اجرا می‌شود تا ۵۰ درصد کیفیت بهتری را در پردازش سه بعدی بازی‌ها از خود نشان دهنده . پیشرفت در زمینه پردازش گرافیکی یقیناً می‌تواند خبر موفقیت‌آمیزی باشد ، چرا که شرکت اینتل در محصولات قدیمی خود قابلیت خوبی از نظر گرافیکی از خود نشان نداده بود

در تراشه‌های جدید مصرف انرژی بهتر شده است .و مصرف باتری را به حدود 30% کاهش داده است ، زیرا به علت کوچک‌تر شدن ضخامت گجت‌های  حجم باتری هم کوچک‌تر می‌شود  که دلیل آن می‌تواند باریک‌تر شدن فرم‌فکتور گوشی باشد ،به همین دلیل کاهش مصرف باتری می‌تواند موفقیت بزرگی باشد

Skylake_1

از دیگر اطلاعاتی که این اسلایدها به ما می‌دهد ، پشتیبانی از دوربین با رزولوشن 4K یا چهار دوربین فول اچ‌دی می‌باشد . همچنین  این تراشه‌‌های نسل ششمی اینتل توانایی دارند تا از دو دوربین مجهز به فناوری RealSense پشتیبانی کنند. از دیگر امکانات آن می‌توان ده پشتیبانی از سنسور‌های لمسی اشاره کرد که این می‌تواند عملکرد بسیار خوبی از گجت‌ هایی که دارای صفحه نمایش لمسی می‌باشند به نمایش بگذارد .

Skylake_2

 

مقایسه بین پردازنده‌های سری برادول و پردازنده‌های اسکای لیکنشان از این دارد ، سرعت پردازشی ۱۲ درصد در پردازنده‌های اسکای لیک افزایش یافته که سرعت پردازشی در مورد پردازنده‌ی گرافیکی بین ۱۶ تا ۴۱ درصد می‌باشد .

به‌هرحال برای اینکه ببینیم این اطلاعات درست است یا نه باید منتظر ورود تراشه‌های اسکای لیک به بازار باشیم.

لطفاً نظر خود را با ما در میان بگذارید ؟

اینجانب مهدي طیبی علاقه‌مند به تكنولوژي می‌باشم امیدوارم از مطالبی که می‌گذاریم لذت ببرید