امروز:9 فروردین 1403

مدیرعامل کمپانی بلک بری اعلام کرده است که می‌خواهد از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شود

می‌توان این را گفته کمپانی بلک بری دیگر فروغ گذشته را ندارد و این طور به نظر می‌رسد که برگشتن به دوران اوج برای این کمپانی دور از دسترس است ، تا آنجا که کمپانی بلک بری چالش بزرگی به نام سوددهی دارد  و مدیرعامل کمپانی بلک بری اعلام کرده است که می‌خواهد از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شود .

کمپانی بلک بری از آن دسته از کمپانی‌ها است که در برابر ورود گوشی‌های هوشمند نتوانست پایدار باشدو مشکلات زیادی را در سال‌های اخیر در برابر خود دیده است .حتی در پیش گرفتن روش‌هایی مانند وارد بازار کرده  گوشهی هایی با سیستم عامل اندروید نیز نتوانسته تغییری در وضعیت بحرانی این کمپانی ایجاد کند نتیجه ضرر دادن کمپانی بلک بری در سال‌های اخیر را می‌توان در از دست دادن منابع مالی دیدو این امر احتمال این را می‌رساند که کمپانی بلک بری از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شود . البته کمپانی بلک بری برنامه‌ریزی کرده بود که به دوران اوج خود در سال 2015 برسد ، اما جان چن، مدیرعامل کمپانی این خبر را اعلام کرده است که احتمال دارد بلک‌بری از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شود .

جان چن در این باره می‌گوید :

اگر این وضعیت ادامه یابد ، در 1 زمان خاص شرایط اقتصادی می‌تواند تعیین‌کننده باشد و شرایط اقتصادی است که روی تصمیمات شرکت اثر می‌گذارد .

بنا بر اخبار اعلام شده از بلومبرگ اگر در ادامه وضعیت به همین گونه باشد و شرایط اقتصادی بهبود نیابد ، حضور شرکت بلک بری در این بازار فایده‌ای ندارد

آن زمان که چن بر کرسی مدیرعاملی بلک بری تکیه زده ،سهم این کمپانی در بازار گوشی‌های هوشمند شاهد سقوط 1%ی بود. کارهای صورت گرفته توسط چن برای خروج شرکت از این وضعیت که با وارد بازار کردن گوشی‌های هوشمندی مانند پاسپورت و کلاسیک ادامه یافت ،نیز نتوانست کمپانی بلک بری را از این وضعیت  خارج کند

2گوشی جدید کمپانی بلک بری به نام‌های Venice و Prague وارد بازار خواهند شد که گوشی اول پرچم‌دار این شرکت و گوشی دیگر یک گوشی پایین رده می‌باشد .

حالا باید منتظر ماند که آیا این کمپانی می‌تواند با ارائه محصولات جدید از این وضعیت خارج شود ؟به نظر شما آیا کمپانی بلک بری می‌تواند از این وضعیت خارج شود ؟

اشتراک گذاری

اینجانب مهدي طیبی علاقه‌مند به تكنولوژي می‌باشم امیدوارم از مطالبی که می‌گذاریم لذت ببرید