امروز:6 اردیبهشت 1403

آمازون سیستم عامل Fire OS 5 را به روز رسانی می کند

کمپانی آمازون در محصولاتش از سیستم عامل انحصاری خود که Fire OS نام دارد استفاده می کند. این نوع سیستم عامل همیشه در حال آپدیت نمی باشد اما جدیدا این کمپانی دست به انتشار پیش نمایشی از بروز رسانی سیستم عامل خود با نام Fire OS 5 زده که این سیستم عامل بر پایه اندروید آبنبات چوبی می باشد.

 

محصولات اندرویدی این کمپانی از نظر سخت افزاری با بسیاری از محصولات موجود در بازار برابری می کنند و حتی عملکرد بهتری نسبت به آنها نیز دارند اما از نظر نرم افزاری، این شرکت ضعیف عمل کرده است . تمام محصولات آمازون ،بر پایه این سیستم عامل اجرا می شوند،این نسخه اجازه خرید در گوگل پلی را به کاربران نمی دهد.

fire-os-5-developer-preview_647_062015034831

انتشار این سیستم عامل برای کاربران آن نوید بخش خوبی است اما باید این را نیز در نظر گرفت که این سیستم عامل هنوز در مرحله ی در حال توسعه قرار دارد و نسخه موجود پیش نمایشی از نسخه اصلی خواهد بود. آمازون در رابطه با اینکه کاربران برای اطمینان میتوانند از سرویس تست آمازون نیز استفاده کنند، اعلام کرد:

“از مزایای این سرویس آن است که به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید نرم افزار های اندرویدی خودتان را در سیستم عامل ما تست کنید و از سازگاری آن با Fire OS اطمینان خاطر داشته باشید. ما برای سازگاری بهتر و بیشتر این سیتم عامل با نرم افزار ها ،دست به بروزرسانی آن زده ایم. شما برای تست برنامه های خود کافی است تا فایل نصبی آن را داخل سرویس تست ما بیاندازید که اصطلاحا به آن Drag and drop میگویند. که پس از چند ثانیه نتایج به شما می گویند که آیا می توان محصول مورد نظر را در سیستم عامل Fire OS 5 اجرا کرد یا خیر.”

developer_preview

اگر چه این کمپانی در بروز رسانی این سیستم عامل بسیار کند پیش رفته اما برای کاربرانی که از این نسخه استفاده می کنند ،بسیار خبر خوشایندی است. برخی منابع غیر رسمی از عرضه این این سیستم عامل در اواخر امسال خبر دادند اما هنوز آمازون آن را تایید نکرده .

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.