امروز:7 اردیبهشت 1403

زمان عرضه‌ی وان پلاس2 به سه ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی تغییر کرد

امروز خبری مبنی بر عقب افتادن زمان معرفی و عرضه گوشی وان پلاس2 منتشر شد. تا پیش از این گفته اخبار حاکی از این بودند که نسل جدید پرچمدار وان‌پلاس در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ معرفی خواهد شد اما حالا شنیده‌ها حکایت از این دارند که وان‌پلاس 2 در فصل آخر سال ۲۰۱۵ راهی بازار خواهد شد.

کمپانی وان پلاس پس از معرفی اولین پرچمدار خود یعنی وان پلاس1، تحسین بسیاری را برانگیخت و موفقیت‌های قابل توجهی را به دست آورد و توانست نام خود را در میان تولیدکنندگان برتر دنیا مطرح کند و بر اساس شایعات و اخبار موجود فروش وان‌پلاس وان هنوز برای کمپانی وان پلاس سودآور است و احتمال داده می‌شود که این کمپانی چینی تا ۶ ماه آینده نیز به همین روند ادامه خواهد داد.

 

اما همانطور که مشخص است عرضه‌ی نسل بعدی پرچمدار این تولیدکننده‌ی چینی با کیفیت و خدماتی مشابه سایر کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی ساخت گوشی‌های‌هوشمند برای این کمپانی نوپا چندان کار ساده‌ای نیست و همین می‌تواند دلیل خوبی برای به تعویق افتادن زمان عرضه نسل بعدی پرچمدار وان پلاس باشد، همچنین عرضه‌ی وان پلاس2 در سه‌ماهه‌ی چهارم سال مالی این شانس را در اختیار وان‌پلاس قرار می‌دهد تا بتواند از نسل بعدی تراشه‌ی اسنپدراگون که پس از اسنپدراگون 810 روانه‌ی بازار خواهد شد، استفاده کند و از سویی دیگر با توجه به اینکه اسنپدراگون 810 در گوشی‌های هوشمندی نظیر جی فلکس 2، جی4 و وان M9 و احتمالا اکسپریا Z4 به کار خواهد رفت، استفاده از نسل بعدی تراشه‌ی اسنپدراگون با قیمت کمتر در وان پلاس2 برگ برنده‌ای برای این کمپانی در برابر رقبای کهنه کار می‌باشد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.