امروز:5 اردیبهشت 1403

آموزش: تنظیم و تغییر رمز ذخیره شده در مروگر کروم

کروم یکی از بهترین مرورگر های در حال حاضر است. این مرورگر توسط گوگل تولید و توسعه داده می شود. این مرورگر در حال حاضر یک مرورگر جامع برای دستگاه های مختلف است. دلیل آن نیز همگام سازی کامل با اکانت گوگل شما می باشد. همچنین قابلیت های خوبی را در خود جای داده است. یکی از قابلیت هایی که در همه ی مرورگر ها وجود دارد ذخیره ی پسورد های موجود در سایت های مختلف است. برای مثال شما به سابت آریامونز وارد شده و در بخش ورود بدون وارد کردن پسورد مرورگر یوزر نیم و پسورد شما را در جای آن قرار می دهد. اما در گذشته یکی از مشکلاتی که وجود داشت تنظیم نشدن رمز های بود. برای مثال شما رمز عبور خود را در سایت آریامونز تغییر می دهید اما کروم از رمز قبلی استفاده می کند. البته بعد از تغییر پسورد گزینه ی آپدیت رمز در بالای صفحه ظاهر می شود اما در صورتی که این گزینه را نزنید پسورد شما آپدیت نشده و دیگری پیام آپدیت نخواهد آمد. ما در این آموزش قصد داریم روش تنظیم و تغییر رمز ذخیره شده در کروم را به شما آموزش دهیم. با آریامونز همراه باشید.

شما از دو طریق می توانید پسورد ورود خود را تعویض کنید. روش اول استفاده از تنظیمات گروم است و روش دوم استفاده از سایت گوگل است. که روش کار در هر دو روش به یک گونه می باشد.

روش اول با مرورگر کروم:

  1. برای تغییر رمز در کروم به بخش تنظیمات مراجعه کنید.
  2. سپس show advanced settings را در پایین بخش تنظیمات انتخاب کنید.
  3. سپس به بخش Passwords and fields بروید.passwords and fields
  4. در این بخش بر روی Manage passwords کلی کنید.
  5. در بخش جدید پنجره ای باز خواهد شد که تمام سایت هایی که پسورد شما ذخیره شده است را نشان می دهد.
  6. هر سطر از این بخش نام سایت مورد نظر را نوشته است و شما می توانید پسورد مورد نظر سایت خود را که در رو به رو قرار دارد ببینید.
  7. شما برای این که رمز خود را تغییر دهید ابتدا باید کل فیلد مورد نظر را پاک کنید. برای این کار ، در رو به روی هر سطر می توانید یک ضربدر بیابید که با کلیک بر روی ان پسورد حذف خواهد شد.Capture
  8. در ادامه باید به سایت مورد نظر رفته و دوباره رمز خود را زده و در منوی بالا یی که بعد از ورود ظاهر خواهد شد save password را بزنید.

روش تحت وب:

شما می توانید به همه این تنظیمات از طریق هر کامپیوتر دسترسی داشته باشید. برای این کار باید به این آدرس مراجعه کنید و کار های بالا را تکرار کنید تا پسورد شما حذف شود.