امروز:28 فروردین 1403

بررسی کوتاه Asus Zenfone 2 Deluxe و Asus Zenfone 2 Laser

در این هفته ایسوس گوشی های جدید زن فون خود را معرفی کرد. اولین گوشی Asus Zenfone 2 Deluxe می باشد که ورژن زیبا شده ی گوشی زن‎فون 2 می باشد و گوشی دیگر Zenfone 2 Laser می باشد که یک مدل 5 اینچی با دوربین بهتر از زن فون 2 می باشد. با آریامونز همراه باشید تا نگاهی اجمالی به این دو محصول بیاندازیم.

شما می توانید بررسی تخصصی زن‎فون 2 ایسوس را در این بررسی اختصاصی آریامونز بخوانید.

Asus Zenfone 2 Deluxe

همانطور که بیان شد گوشی زن‎فون 2 دلوکس یک ورژن زیبا شده ی زن‎فون 2 می باشد. در طراحی این گوشی زیبایی خاصی به کار رفته است. قاب پشتی آن همانطور که در تصویر دیده می شود الماس مانند زده شده است. در طراحی این گوشی بیش از 500 مثلث استفاده شده است.

از نظر مشخصات داخلی نیز زن فون 2 دلوکس یک گوشی دو سیم کارته و با یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 می باشد. همچنین برای محافظت از صفحه نمایش از یک گلوریا گلس 3 استفاده شده است. همچنین چیپست این گوشی همانند زن‎فون 2 بوده و از چیپست اتم اینتل بهره می برد که مدل آن ها Z3560 and Z3580 می باشد. همچنین در هر دو مدل این گوشی از رم 4 گیگابایت استفاده شده است و مانند زن فون 2 شاهد یک رم 3 گیگابایتی نیستیم.

gsmarena_001
این گوشی از نظر حافظه داخلی نیز بهبود هایی یافته است. حافظه داخلی این گوشی از 64 گیگابایت شروع می شود و تا 128 گیگابایت می توان آن را شخصی سازی کرد. همچنین قابلیت پشتیبانی از کارت میکرو اس دی را نیز دارا می باشد. اندرود این گوشی نیز اندروید 5 یا لالی پاپ می باشد.

دوربین های گوشی زن‎فون 2 دلوکس همانند زن‌فون 2 می باشد و از یک دوربین 13 مگاپیکسلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی بهره می رد. ضبط ویدئو این گوشی نیز با کیفیت 1080  می باشد. همچنین باتری این گوشی یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی می باشد و به قابلیت شارژ سریع نیز مجهز می باشد که با این قابلیت در 39 دقیقه 60 درصد باتری شارژ خواهد شد.

Asus Zenfone 2 Laser

گوشی هوشمند دیگری که ایسوس در کنار زنفون دلوکس معرفی کرد گوشی زن‌‎فون 2 لیزر می باشد. این گوشی یک گوشی 5 اینچی با رزولوشن پایین تر نسبت به دلوکس می باشد. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 720p می باشد. همانطور که بیان شد تغییر اصلی این گوشی در صفحه نمایش و دوربین این گوشی می باشد. دوربین این گوشی 13 مگاپیکسل می باشد و با قابلیت سوپر زرولوشن مود می تواند رزولوشن تصاویر را تا 52 مگاپیکسل اضافه نمود.

همچنین همانطور که از نام گوشی مشخص است این گوشی به فکوس خودکار لیزری مجهز است. دوربین اصلی این گوشی دارای 5 لنز می باشد و دیافراگم ان f/2.0  می باشد. دوربین سلفی این گوشی یک دوربین 5 مگاپیکسلی است که به لنز عریض 85 درجه همراه شده است و دیافراگم ان نیز مانند دوربین اصلی می باشد. سیستم فکوس لیزری این گوشی نیز در 0.3 ثانیه فکوس انجام می دهد و این سرعت بسیار خوبی برای عکاسی به کاربر خواهد داد. همچنین قابلیت super HDR نیز بر روی این گوشی موجود می باشد که در صورت نور زیاد و یا نور کم می توان عکس های بسیار خوبی را به وجود آورد.

gsmarena_002

این گوشی با بقیه از نظر پردازنده نیز متفاوت است. پردازنده ی تمامی گوشی های زن‎فون 2 از نسل اتم اینتل می باشد در صورتی که این گوشی از پردازنده ی کوالکام بهره گرفته است. پردازنده ی گوشی لیزر اسنپدراگون 410 می باشد و همچنین در کنار این پردازنده 2 گیگابایت رم گنجانده شده است. حافظه ی داخلی این گوشی نیز 8 گیگابایت و 16 گیگابایت می باشد.

این گوشی به یک صفحه نمایش با رزولوشن 720p مجهز شده است که از نوع IPS نمی باشد اما مزیتی که در این مورد به آن اضافه شده استفاده از محافظ گلوریا گلکس 4 می باشد. این گوشی نیز مانند بقیه ی گوشی زنفون 2 از اندروید 5 بهره می گیرد و باتری آن نیز 2070 یا 2400 میلی آمپر ساعتی خواهد بود.