امروز:31 فروردین 1403

شارژ بیشتر باطری با iOS 9

همانطور که می دانید iOS 9 برنامه هایی از گوشی را که مصرف باطری زیادی دارند مانند سنسورها و برخی اعلانات را غیرفعال می کند تا باطری بیشتری را حفظ کند.  دلیل اصلی حفظ شارژ باطری با iOS 9 همان کاهش قدرت پردازنده است.

علاوه بر افزایش عمر باطری که از مهمترین ویژگی iOS 9  است این سیستم عامل وپژگیهای دیگری نیز خواهد داشت. همچنین اداعایی شده است مبنی بر اینکه حالت Low Power در iOS 9 وجود دارد که می توان با استفاده از آن  3 ساعت بیشتر شارژ آیفون یا آیپد برا حفظ کرد. قابل پیش بینی است که در حال کم مصرف افکتهای حرکتی و والپیپرهای زنده و برخی اعلانات غیرفعال می شوند اما اکنون بنچ‌مارک Geekbench 3 نشان می‌دهد که قدرت پردازنده نیز در حال کم مصرف برای حفظ شارژ بیشتر باطری کاهش می یابد. .

در گذشته اج تی سی همین کار را برای گوشی هوشمند one M9 خود انجام داده بود اما برای انجام این کار خود دلیل دیگری داشت. این گوشیها دارای پردازنده اسنپدراگون 810 بوده و این شرکت تایوانی برای جلوگیری از داغ شدن ان قدرت عملکرد پردازنده را کاهش داده بود.

اما آنچه در  iOS 9 در حالت کم مصرف اتفاق می افتد با  one M9 متفاوت است. در iOS 9 وقتی شارژ باطری بین 10-20 درصد است دستگاه از کاربر می پرسد که آیا می خواهد حالت کم مصرفی را فعال کند. در آزمونی که Geekbench 3  بر روی iOS 9 انجام داده است، مصرف  آیفون 6 پلاس که iOs 9 بتا بر روی آن نصب بود، در مورد چند هسته‌ای در حال =ت کم مصرف از 2981  به 1751 کاهش پیدا کرد. در مورد تک هسته‌ای هم امتیاز از 1606 به 1019 کاهش یافت. در آزمایش دیگری که بر روی یک آیفون 5s انجام شد هم تقریباً همین مقدار کار کاهش را در عملرد پردازنده را در حالت کم مصرف از خود نشان داد.

benchmarkiOS9

عملکرد کم پردازنده هیچ گاه نمی تواند  موازنه خوبی به شمار رود؛ اما وقتی مقدار کمی باطری دارید هسته‌های پردازشی، رم و هر چیز دیگری کمتر اهمیت پیدا می کند. شایان ذکر است که  از iOS 9 هنوز در مراحل اولیه حالت بتای خود قرار گرفته و ممکن است که در نسخه نهایی تغییرات آشکاری در حالت کم مصرف آن داده شود.

اشتراک گذاری

سلام تشکری هستم ارشد مهندسی نساجی دارم به تکنولوژیهای روز مخصوصا در زمینه تلفن همراه علاقه زیادی دارم. امیدوارم مطالبی که توی سایت قرار میدم مورد استفادتون قرار بگیره