امروز:10 اردیبهشت 1403

فلیپ‌بورد:اپل افتخار نکند،ما امکانات خبرخوان را 5 سال پیش داشتیم

پس از معرفی نسخه جدید اپلیکیشن خبرخوان News  توسط اپل در مراسم WWDC و شباهت زیاد آن با  اپلیکیشن خبرخوان فلیپ‌بورد،این شرکت به نشانه اعتراض مصاحبه ای را انجام داد و در پاسخ به اپل گفته است که 5 سال پیش این اپلیکیشن را عرضه کرده است.با آریامونز همراه باشید…

مایک مک‌کو (Mike McCue)، مرد شماره یک فلیپ‌بورد در مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه بی بی سی اعلام کرد که خصوصیات اپلیکیشن خبر خوان اپل بسیار مشابه اپلیکیشن فلیپ بورد است و به نظر اپل از فلیپ بورد کپی برداری کرده است و این موجب شده است که فلیپ بورد از این طریق از اپل گله کند.

مک کو علاوه بر اینکه مدعی شده است که خصوصیات اپلیکیشن کنونی اپل 5 سال پیش در اپلیکیشن خبر خوان فلیپ بورد موجود بوده این موضوع را هم مطرح کرده است که رقابت دو شرکت هیچ گاه سبب قطع همکاری آنان نخواهد شد.

متن کامل صبحت‌های مک‌کو در خصوص اپلیکیشن خبرخوان News به این شرح است:

پر واضح است که ما برنامه‌های زیادی در سر داریم. بر کسی نیز پوشیده نیست که اپل در اپلیکیشن News خود، امکاناتی را به نمایش گذاشته است که فلیپ‌بورد از پنج‌ سال پیش به داشتن آنها افتخار می‌کرد. ما توانسته‌ایم در دنیای پُر رقابت امروزی راه خود را به اینجا برسانیم و بدون همکاری با سایر شرکت‌ها پیشرفتی میسر نخواهد بود، حتی رقابت بین دو شرکت نیز با ایجاد همکاری شیرین‌تر خواهد بود و به هیچ‌وجه حاضر نیستیم امکان تعامل با سایر شرکت‌ها را از دست بدهیم. با این حساب بدون شک در آینده نیز همکاری‌های خوبی را با شرکت‌های رقیب خواهیم داشت. دیگر زمانی نیست که از رقابتِ بینِ شرکت‌ها تنها یک برنده بیرون آید.

فیلپ‌بورد حدود پنج سال پیش در سال ۸۹،‌ همان زمان که اپل آی‌پاد را معرفی کرد، به میدان اپلیکیشن‌های خبرخوان پاگذاشت. مایک‌مک‌کو و ایوان دال بنیانگذاران این اپلیکیشن محبوب هستند.

به نظر شما حق با مک کو است؟شرکت قدرتمند اپل کپی برداری هم میکند؟!

لیسانس نرم افزار کامپیوتر علاقمند به تمام زمینه های تکنولوژی و برنامه نویسی