امروز:10 فروردین 1403

اموزش کامل Evernote (اورنوت)

اموزش کامل Evernote (اورنوت) 1

یکی از برنامه های قوی یادداشت برداری Evernote است.این برنامه به صورت رایگان به شما اجازه ی یادداشت برداری و برنامه ریزی روزانه را می دهد اما چگونه از ان استفاده کنیم ؟چگونه بهترین روش ها را به کار بندیم تا نهایت استفاده را از ان ببریم؟با اریامونز همراه باشید.

evernote

استفاده از دکمه های میانبر برای استفاده بهتر از Evernote

مثل هر برنامه معروف و پر مخاطب Evernote نیز دارای امکاناتی است که به شما کمک می کند به بهترین شکل با برنامه رابطه برقرار کنید و به سهولت و اطمینان از آن بهره مند شوید. به همین منظور برای کاربران ویندوز و مک به طور جداگانه کلمات کلیدی ارائه داده است که شما را با آن آشنا می کنیم:

کلمات میانبر برای مک

برای ایجاد یادداشت جدید: Command + N

برای ایجاد تگ جدید: Command + T

برای تغییر فونت : Command + T

برای ادغام لیست ها : Command + Shift + M

برای ویندوز:

برای ایجاد یادداشت : Ctrl + N

برای ایجاد تگ جدید : Ctrl + T

برای جدا کردن یک بخش و قرار دادن در یادداشت : Win + a

برای آغاز یک جستجوی جدید در برنامه : Win + Shift + f

برای قرار دادن یک کلیپبرد جدید در برنامه به عنوان یک یادداشت جدید : Ctrl + Alt + V

ادغام Evernote با سایر نرم افزارهای Evernote!

 

برنامه Evernote امکان این را به شما می دهد که با سایر نرم افزارهای این دسته آن را ادغام کنید و به هر طریقی که شده کارایی خود را بالاببرید. در این بخش به معرفی چند نرم افزار برتر از این دسته می پردازیم که می توانید به تناسب سلیقه خود از آن استفاده کنید:

نرم افزار Evernote Web Clipper

این برنامه هم یک برنامه کاربردی برای وب گردی است به این معنی که Evernote Web Clipper به عنوان یک افزونه به شما کمک می کند، لینک ها متن ها شو عکس ها را از سایت های مورد علاقه تان در فولدری در این برنامه ذخیره کنید و بعد توسط موبایل و دسکتاپ و… به این فولدر دسترسی پیدا کنید. در واقع Evernote Web Clipper به شما کمک می کند تا محتویات وب را بهتر و سریعتر و منظم تر در اختیار داشته باشید

نرم افزار Penultimate

این برنامه نیز یک قلم نوشتاری برای کاربران ipad است که به شما اجازه می دهد از نوشتن یادداشت بر روی اسکرین استفاده کنید. از برترین ویژگی های این برنامه این است که می توانید یادداشت های نوشته شده را با آن سرچ کنید و در موبایل و دسکتاپ بدان دسترسی پیدا کنید.

 

نرم افزار Skitch

این برنامه برای یادداشت برداری های بصری مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید در حاشیه یادداشت های خود و یا اینکه در کنار pdf ها از این برنامه استفاده و به یادداشت نویسی اقدام کنید.

 

یادداشت های صوتی ایجاد کنید!

 

evernote2

تولید محتوای صوتی یا به عبارت بهتر تولید و ایجاد یادداشت های صوتی نیز یکی دیگر از تغییرات مولتی مدیای جدید در Evernote است. برای این کار زمانی که می خواهید یادداشت جدید ایجاد کنید. بعد از زدن دکمه new note گزینه audio را کلیک کنید و محتوای مورد علاقه تان را تولید کنید.

ایجاد لینک برای یادداشت ها!

 

یکی از راه های مفید برای دستیابی به نوت ها این است که از آن ها لینکی تهیه و در جایگاه های دیگر این برنامه استفاده کنید. به عنوان مثال از نوت و یادداشتی که روز قبل نوشته اید با استفاده از یک لینک در نوت های بعدی دسترسی پیدا کنید. این کار بسیار راحت می تواند شما را به نوت های دیگر با کمترین حجم اشغال فضا کمک کند. البته ایجاد لینک تنها در نسخه دسکتاپ امکان دارد و برای دسترسی به این لینک ها می توان از هر جایی این موارد استفاده کرد و محدود به نسخه ویندوزی نیست.

evernote3

برای ایجاد یک لینک کافی است بر روی عکس شاخص این یادداشت کلیک کنید و گزینه ی Copy Note Link را انتخاب کنید. لینک یادداشت شما ایجاد می شود.

رمزگذاری برروی بخش خاصی از متن در Evernote

زمانی که نوت و یادداشت های خود را به اشتراک می گذارید و یا اینکه به طور کلی می خواهید برخی از بخش های متن را پنهان کنید می توانید از خاصیت رمز گذاری در این برنامه بهره مند شوید. بدین صورت که در استفاده از سیستم مک بر روی دکمه های Command + Shift + X کلیک کنید و یا اینکه در استفاده از ویندوز بر روی Control + Shift + X فشار دهید. این زمان است که برنامه به شما کمک می کند تا یک رمز عبور برای کلمه یا عبارت بسازید و در زمان نیاز وارد آن شوید. توجه کنید که این سیستم به بزرگی و کوچکی حروف حساسیت دارد بنابراین یا کلا از حروف بزرگ و یا کلا از حروف کوچک استفاده کنید تا اذیت نشوید.

های لایت کردن متن های نوشته شده در Evernote!

 

evernote1

یکی از ویژگی هایی که به تازگی به برنامه Evernote اضافه شده است این است که می توانید متن مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از آن استایل های لایت بدان بیفزایید.

تنظیمات یاد آوری توسط Evernote!

 

این هم یکی از ویژگی های جدید برنامه ی Evernote است که به تازگی به آن افزوده شده است. در واقع شما می توانید انقضا را به نوت های خود اضافه کنید. از طرفی می توانید برای هر نوت و یادداشت خود نوتیفی هایی تنظیم کنید که به اسمارت فون و ایمیل شما نوتیفی ارسال کند.

اگر از برنامه های Evernote مناسب برای ios استفاده می کنید می توانید از نمونه آلارم های موجود در این برنامه برای ios استفاده کنید.

 

 بنظر می رسد که این برنامه با کارایی های بالایی که دارد می تواند نظر بسیاری از کاربرانی که از آن استفاده نمی کنند را به خود جلب کند. کمپانی سازنده این برنامه حدود ۱۲ سال روی این طرح کار کرده تا نسخه ای گیرا در اختیار کاربران قرار دهد بنابراین توصیه می کنیم آن را تجربه کنید.