امروز:10 فروردین 1403

قسمت مدیاسنتر از ویندوز 10 حذف خواهد شد

بدون شک نام ویندوز مدیا سنتر به گوشتان خورده است و شاید برای یک بار هم که شده بر روی آیکون سبز رنگ آن کلیک کرده‌اید و احتمالا از چیزی از کارایی و نحوه عملکرد و یا ضرورت استفاده از این برنامه دستگیرتان نشده است و کلا بیخیال این قسمت شده‌اید. جالب است بدانید مایکروسافت اولین بار ویندوز مدیا سنتر را به عنوان نسخه‌ای مستقل از ویندوز XP و در سال 2001 معرفی کرد و تا سال 2009 تمام سعی خود را بر این گذاشت که مدیا سنتر را بهبود بخشد و آن را گسترش دهد اما موفق به این کار نشد و ویندوز 8 را نیز با همان نسخه‌ی قبلی مدیا سنتر معرفی کرد. در این بین حتی برخی از توسعه دهندگان و سازندگان، مدیا سنترهای خود را معرفی کردند اما چنین محصولی هیچ گاه فراگیر نشد و مورد استقبال قرار نگرفت.

 

اگر اخبار مربوط به ویندوز 10 را دنبال کرده باشید، می‌دانید که مایکروسافت تمام تلاش خود را گذاشته تا یک پلتفرم همه چیز تمام ارائه کند و کارهای زیادی برای رسیدن به این هدف انجام داده است و حالا در راستای همین سیاست ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند ویندوز مدیا سنتر را از صحنه ویندوز 10 پاک کنند و سیستم‌هایی که از ویندوز ۸.۱ یا ویندوز ۷ به ویندوز جدید بروزرسانی می‌شوند، این قابلیت را دریافت نخواهند کرد.

دلیل طراحی سرویس ویندوز مدیا سنتر این بود که به طور تمام صفحه مدیا پلیر ویندوز را اجرا کند که متاسفانه اقبالی نداشت و مایکروسافت تصمیم به حذف آن گرفته است. با این حال اگر شما از کاربران این سرویس هستید، می‌توانید از ویندوز ۸.۱ و یا ویندوزهای پایین‌تر استفاده کنید؛ ولی احتمال دارد یکی از  دوست‌داران مایکروسافت و این سرویس، به شکل غیر رسمی بتواند مدیا سنتر را برای ویندوز ۱۰ پورت کند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.