امروز:5 اردیبهشت 1403

سرفیس 2 و سرفیس آر تی به ویندوز 10 آپدیت نمی شوند

مایکروسافت چند روز پیش ویندوز 10 را معرفی کرد. انچه به نظر می رسید این بود که تمام سرفیس ها به ویندوز 10 اپدیت شوند اما در کمال تعجب سرفیس 2 و سرفیس آر تی به ویندوز 10 اپدیت نمی شوند. با آریامونز همراه باشید تا دلیل این امر را بدانید.

مایکروسافت از ویندوز 10 رونمایی کرد و قابلیت های جدید و منوی جدیدی برای این ویندوز طراحی کرده است. ردموندی ها در مقر خود این ویندوز را به جامعه جهانی معرفی کردند و با کمال تعجب کسانی که سرفیس 2 دارند و یا سرفیس آرتی را دارند نمی توانند ویندوز خود را به ویندوز 10 اپدیت کنند.

مایکروسافت که برای اپدیت کردن دیوایس های خود سخت در تلاش است و قول اپدیت تمام گوشی های لومیا به ویندوز 10 را داده است این دفعه برای سرفیس 2 و سرفیس آر تی اعلام کرده است که این دو دستگاه قابلیت اپدیت به ویندوز 10 را ندارند.

برای بقیه دستگاه ها مایکروسافت تایید کرده است که ویندوز 10 منتشر می شود وق قابلیت نصب انها وجود دارد. از جمله سرفیس پرو 3 و بقیه سرفیس پرو ها می توانند تجربه ویندوز 10 را داشته باشند. اما برای اینکه کاربران سرفیس آر تی و سرفیس 2 از پشتیبانی مایکروسافت ناراحت نشوند برخی از ویژگی های ویندوز 10 برای این دیوایس های عرضه خواهد شد از جمله این قابلیت ها می توان به برنامه های یونیورسال اشاره کرد.

البته ردنوندی های  می گویند که تمام دیوایس های که پردازنده ی  ARM داشته باشند قابلیت اپدیت به ویندوز 10 را خواهند داشت.

شاید دلیل این مشکل را باید از سامسونگ و لنوو بپرسیم زیرا گه این دو شرکت از پشتیبانی نکردن ویندوز آر تی را اعلام کردند و مایکروسافت با پا فشاری بر کارکرد مناسب این ویندوز سرفیس آر تی را راهی بازار کرد که هیچگاه جایگاه خوبی برای خود رقم نزد.