امروز:10 فروردین 1403

استفاده از دوربین با لنز دو گانه در آیفون 7، درصورت توانایی آلتِک

در خبر هایی که از رسانه های تایوانی در مورد صحبت های شیارو ون منتشر شده،حاکی از این است که اپل قصد دارد دوربین های با لنز دوگانه را برای نسل جدید گوشی خود یعنی آیفون 7 استفاده کند اما نیازمند توانایی شرکت آلتک در این خصوص می باشد که بتواند لنز های دوگانه را برای این گوشی ،به موقع تولید کند.
آلتک از تولید کنندگان ماژول دوربین با لینز دوگانه است که پیش از این در گوشی های هوشمندی نظیر اچ تی سی و هوآوی ،از این دوربین استفاده شده بود.

 

طبق گزارشاتی که از جانب مدیر عامل اپل منتشر شده ؛ این شرکت در حال کسب اطمینان از نرم افزار های پشتیبانی و خدمات کافی در این زمینه است. اگر اپل بتواند از این فناوری برروی محصولاتش استفاده کند ،قطعا این امر گام بزرگی در عرصه بازاریابی برای این شرکت خواهد بود.

ظاهرا کمپانی اپل هنوز از اینکه آیا شرکت آلتک توانایی تولید انبوه این ماژول را دارد یا نه ؛ اطمینان نداشته و همین امر باعث شده تا هنوز دست به چنین اقدامی نزند.

11138-3814-141118-iPhone-Dual-Camera-l1

همچنین اپل به وجود برخی معایب و مشکلات در این ماژول اشاره کرده و از این بابت نگران است، زیرا این ماژول ها دارای مشکل انحراف نور و تاری تصاویر در برخی موارد خاص است. البته گمان می شود که اپل این مشکل را با استفاده از نرم افزاری که از فناوری LinX برطرف کند. پس اگر ابهامات اپل در مورد اینکه آیا آلتک توانایی تولید انبوه را نخواهد داشت؛ برطرف شود. احتمال به کار گیری این ماژول در گوشی هایش بیشتر می شود.

گزارشی نیز مبنی بر اینکه کمپانی Lorgan که 80 درصد از تولیدات لنز دوربین آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را بر عهده داشت؛ قرار است برای افزایش ظرفیت تولیدات خود،برنامه ریزی کند.

 

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.