امروز:9 فروردین 1403

تفاوت های میان ویندوز8 و ویندوز8.1

تفاوت های میان ویندوز8 و ویندوز8.1

از زمانی که مایکروسافت اعلام کرد که بروزرسانی جدید ویندوز8 با نام ویندوز8.1 به صورت رایگان در دسترس تمام کاربران ویندوز8 قرار خواهد گرفت تعداد زیادی از کاربرانی که کاملا در جریان اخبار قرار نداشتند به نظر می رسد که فک کرده اند ویندوز 8.1 یک سرویس پک جدید از ویندوز8 می باشد. لازم است به کسانی که فکر می کنند ویندوز8.1 یک سرویس پک است یادآوری کنیم که، یک سرویس پک اساسا شامل بروزرسانی هایی است که مشکلات سیستم قبلی خود را رفع می کند و شامل ویژگی های جدیدی نیست. بنابراین سرویس پک ویندوز8 دارای ویژگی جدیدی نیست.

همانگونه ه برخی از شما ممکن است بدانید، زمانی که ویندوز ویستا در سال 2007 منتشر شد،در بازار حرف زیادی برای گفتن نداشت و دوسال بعد مایکروسافت نسخه جلا یافته آن یعنی ویندوز7 را معرفی کرد که نام پرفروش ترین سیستم عامل تاریخ را ازآن خود کرد.تنها تفاوت عمده میان ویندوز7 و ویندوز8.1 (بدون در نظر گرفتن ویژگی ها) این است که ویندوز7 به عنوان یک بروزرسانی رایگان از ویندز ویستا در دسترس کاربران قرار نگرفت ولی ویندوز8.1 به صورت یک بروزرسانی کاملا رایگان در دسترس کاربران ویندوز8 قرار گرفته است.

وجود “1.” به می گوید ویندوز8.1 بر پایه ویندوز8 می باشد. به روز رسانی ویندوز8.1 صدها ویژگی جدید بدون از بین بردن ویژگی های قبلی به ویندوز8 اضافه می کند و البته همه این ها به صورت رایگان در اختیار کاربران ویندوز8  قرار می گیرد.

ویندوز 8.1 اساسا به دلیل بازخوردهای زیادی که سال گذشته از طریق کاربران ویندوز8 به مایکروسافت داده شد تولید شده است. به گفته مایکروسافت، این بروزرسانی کاربران ویندوزهای xp، ویستا،7 را تشویق به داشتن جدیدترین نسخه ویندوز تشویق خواهد کرد.در واقع می توان گفت که ویندوز8.1 همان چیزی است که ویندوز8 باید باشد.یا همچنین می توانیم بگوییم “1.” به معنای “کامل” در کنار نام ویندوز8 می باشد. ویندوز 8.1 دکمه فراموش شده استارت را برای دسترسی سریع به صفحه شروع به همراه دارد، یک گرینه برای بوت مستقیم به دسکتاپ با پشت سر گذاشتن و نادیده گرفتن صفحه شروع، تنظیماتی برای شخصی سازی صفحه شروع، گزینه ای به صورت خوکار تصویر پس زمینه صفحه دسکتاپ به عنوان پس زمینه صفحه شروع قرار می دهد،و یک را ه راحت تر برای خاموش کردن و راه اندازی مجدد رایانه، و صدها ویژگی جدید.

شما می توانید از طریق جدول زیر به برخی از ویژگی های کلیدی ویندوز8.1 که در حال حاضر در ویندوز8 وجود ندارد پی ببرید.

ویندوز8.1

زمان عرضه نسخه اصلی:
بنا به دلایلی این شرکت زمان آغاز عرضه نسخه نهایی ویندوز 8.1 را ساعت ۱۲ a.m روز ۱۸ اکتبر به وقت نیوزیلند اعلام کرده است که برابر با 4 am روز ۱۷ اکتبر به وقت آمریکا است.
البته دسترسی به این آپدیت در دیگر نقاط دنیا، با فاصله کمی پس از عرضه آن در آمریکا است و هنوز برنامه زمانی مشخصی برای آن اعلام نشده است.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.