امروز:1 اردیبهشت 1403

Embracer در حال خرید Tomb Raider، Deus Ex و سه استودیوی بازی سازی Square Enix است

شرکت بازی سازی سوئدی Embracer Group به تازگی یک معامله پرفروش برای خرید کریستال داینامیکس، ایدوس مونترال و اسکوئر انیکس مونترال با قیمتی مقرون به صرفه 300 میلیون دلار انجام داده است، این شرکت در بیانیه مطبوعاتی تایید کرد. این معامله شامل «کاتالوگی از IP‌ها از جمله Tomb Raider، Deus Ex، Thief، Legacy of Kain و بیش از 50 بازی پشت کاتالوگ از Square Enix Holdings» است. معامله منوط به تایید مقررات است.

طبق گزارش Shack News، این استودیو در طی تماس کنفرانسی خرید گفت که به عنوان بخشی از این قرارداد، Eidos Montreal قصد دارد Deus Ex را احیا کند و از فناوری جدید Unreal Engine 5 استفاده کند. دیوید آنفوسی، رئیس استودیو Eidos Montreal گفت: «در این زمان، ما دیوانه هایی هستیم که تصمیم گرفته ایم Deus Ex IP را به عنوان اولین بازی خود احیا کنیم. “یک تیم جدید، یک تولید بسیار پیچیده، یک فناوری جدید، و یک استودیوی جدید، یک چالش آسان.” Anfossi اشاره کرد که فروش کنسول Deus Ex از 12 میلیون واحد فراتر رفته است.

ماه گذشته، کریستال داینامیکس اعلام کرد که در حال توسعه یک بازی جدید Tomb Raider است که همچنین بر اساس Unreal Engine 5 ساخته شده است و برنامه هایی برای “فشار دادن پاکت وفاداری” دارد. این استودیو علاوه بر عناوین دیگر، Marvel’s Avengers را نیز توسعه داد. طبق بیانیه مطبوعاتی Embracer، Eidos Montréal Thief 4، Deus Ex Human Revolution، Shadow of the Tomb Raider و موارد دیگر را ایجاد کرد و بر روی مجموعه‌ای از پروژه‌های AAA از جمله نسخه‌های جدید از فرنچایزهای محبوب و IP اصلی کار می‌کند.

همانطور که سال گذشته در یکی از ویژگی‌ها به تفصیل توضیح دادیم، Embracer شاید “بزرگ‌ترین ناشر بازی‌هایی است که تا به حال نام آن را نشنیده‌اید” که توسط کارآفرین سوئدی، لارس وینگفورز، تأسیس شده است. این شرکت طی دو سال گذشته مجموعه‌ای از خریدها را انجام داد که مهم‌ترین آنها Saber Interactive به قیمت 525 میلیون دلار و Gearbox Software به قیمت 1.3 میلیارد دلار بود.

اکنون فهرستی از امتیازات نمادین، به ویژه در رده کلاسیک را در اختیار دارد. در بالای IP تازه به دست آمده، Saints Row، Goat Simulator، Dead Island، Metro، TimeSplitters، Borderlands، Darksiders، MX vs ATV، Kingdoms of Amalur، Satisfactory، Wreckfest، Insurgency و World War Z را کنترل می کند. TimeSplitters، این شرکت قول عناوین جدیدی را از توسعه دهندگان اصلی داده است.

اشتراک گذاری