امروز:28 فروردین 1403

مونز استریم: کاهش تصادفات جاده ای با ایده ی نوین از سامسونگ

طبق آمارهای بدست آمده حدود 80 درصد از تصادفات جاده ای را کسانی تشکیل میدهند که از ماشین های بزگ مانند کامیون سبقت می گیرند. به دلیل نداشتن دید کافی منجر به تصادف می شود .و این اتفاقات سامسونگ را به ارائه راه حلی برای کم کردن این تصادفات وا داشت. اکنون ایده ای جدید را اختراع کرده که می تواند به رانندگان پشت کامیون این اجازه را بدهد که به وسیله ی یک نمایشگر بزرگ در پشت کامیون ها ، از مسیر جلوی کامیون اطلاع کسب نمایند و بعد اقدام سبقت گیرند.

 

Safety-Truck-1-620x523

چون کامیون ها با سرعت پایینی در حال حرکت هستند و به همین دلیل خودروهای شخصی را وادار به سبقت از آن ها می کنند، به دلیل نداشتن دید کافی در موقع سبقت گرفتن امکان بروز خطراتی چون تصادف با ماشین رو به رویی خواهد بود.

مهندسین این کمپانی برای این مشکل ؛ یک دوربین مدار بسته مادون قرمز در جلوی کامیون و چهار نمایشگر در پشت آن تعبیه کرده اند و به اعلام این شرکت ،اطلاعات از دوربین به نمایشگر به صورت وایرلس انجام می شود. سامسونگ اسم این فناوری را Safety Truck نام نهاده که از خصوصیات خوب این فناوری ،قابل استفاده بودن آن در شب است که به راننده اطمینان خاطر می دهد تا سبقتی ایمن داشته باشد. قطعا با این فناوری ما شاهد به حداقل رسیدن تصادفات خواهیم بود.

Safety-Truck-2-620x620

سامسونگ این فناوری را در آرژانتین مورد بررسی قرار داده و در حال رایزنی با مسئولان این کشور می باشد تا بتواند آن را در حمل و نقل به کار ببرد.

حال با هم به تماشای این کلیپ می پردازیم که با این تکنولوژی جالب بیشتر آشنا شویم:

 

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.