امروز:31 فروردین 1403

مقایسه مرورگرها!(بخش 1:گوگل کروم)

مقایسه مرورگرها!(بخش 1:گوگل کروم)

مقایسه مرورگرها!قدرتمندترین؟؟(بخش 1:گوگل کروم) AriaMoons.coml

 

 

در این سری از   مقاله ها که مقایسه مرورگرها ست به سه بخش می پردازیم:

1) مرورگرهای وب MEGA شامل مرورگرهای محبوب ترین، قدرتمند و سنگین وزن است؛

2) مرورگرهای وب بسیار سبک وزن و شامل مرورگرهای ارائه بهترین عملکرد با توجه به مصرف حافظه و CPU،

3) مرورگرهای دیگر شامل مرورگر هایی که در هر دو مقوله های بحث شده در بالا.

در اوایل 1990 هنگامی که وب جهانی جوان بود، فقط یک مرورگر وب وجود داشت: نت اسکیپ. سپس مایکروسافت به ما اینترنت اکسپلورر رل لرلئه داد و پس از آن شروع به بسته بندی آن  با سیستم عامل خود کرد. بنابراین آن را آغاز کرد و این اولین جنگ مرورگر ها و اینترنت اکسپلورر در نهایت به عنوان برنده روشن با سهم بیش از 95% در بازار پدید امد.

اما انحصار این نوآوری  با امدن یک رقیب واقعی به نام فایرفاکس در سال 2004 سرکوب شد. ازان موقع انفجار مجازی  مرورگرهای اتفاق افتاد و مرورگر های بسیاری پدید امدند.

هنگامی کهمرورگر های وب را مقایسه می کنیم، هر کس یک نظری دارد. هر مرورگر وب، مجموعه ای از ویژگی های خاص است. معیارهای مورد استفاده برای انتخاب مرورگرها در این بررسی به شرح زیر است:

سرعت – چگونه سریع به مرورگر بارگذاری یک صفحه؟ مهم در هر مرورگر است، اما نه تنها ملاک قضاوت است.
امنیت – چگونه به خوبی می تواند مرورگر سوء استفاده از هکر ها و همچنین امن نگه داشتن اطلاعات آنلاین خود؟ برخی از مرورگرهای امروزی حتی یک “حالت مرور خصوصی” است که برگ هیچ اثری از تاریخچه مرور خود را بر روی کامپیوتر داشته باشد.
سهولت استفاده – مرورگر چگونه هاهری دارد و آسان برای استفاده است؟
مجموعه ای از ویژگی – چه نوع از ویژگی های موجود برای بهبود تجربه مرور (به عنوان مثال جدول بندی مرور، مدیریت بوک مارک ها، و غیره)؟
انعطاف پذیری و بسط

بخش اصلی:
مرورگرهای وب MEGA
گوگل کروم

آخرین ارقام نشان می دهد که یک پادشاه جدید در بازار مرورگر در سراسر جهان به وجود امده است. و با همین دلایل مختلف از جمله: ترکیبی از بهترین ویژگی های، با پشتیبانی از فرمت های گسترده و …. بر اساس منبع باز موتور WebKit و گوگل موتور V8 Javascipt، گوگل کروم به عنوان یکی از سریع ترین مرورگرهای موجودبه شمار می اید. این ویژگی از ویژگی های بسیار مهم در رقابت است .

نصب و راه اندازی آن برای من کمی نا امید کننده  است که مراحل نصب استاندارد کروم نیاز به اتصال به شبکه است، هر چند که من باید اعتراف کنم که روش صاف و بدون درز است. پس از نصب، انتشارهای جدید به روز رسانی می شوند ام در سکوت، و در خود نرم افزار انجام میگیرد بدون هیچ پیامی!!

رابط کروم همواره قابلیت استفاده موثور خود را با یک رابط تمیز کارآمد حداقلی تکمیل با ابزار قدرتمند شناخته شده است. طراحی فوق العاده کروم می دهد حداکثر فضای به صفحات شما در حال مشاهده است. زبانه پویا و قابل جدا شدن و پشتیبانی از کشیدن و رها کردن. در هنگام باز کردن یک تب جدید، شما می توانید یک نمونه تصویری از بسیاری از وب سایت های بازدید، پنجره های به تازگی بسته شده، برنامه های کاربردی و صفحات در bookmarked. دانلود در پایین پنجره ظاهر می شود. بوک مارک ها آیکون ‘ستاره’ یک صفحه و “آچار”  دسترسی به کنترل های کروم و گزینه های سفارشی سازی را فراهم می کند. هر دو در سمت راست ظاهر می شود. در سمت چپ، نماد ‘زمینی’ را فراهم می کند سطح امنیت اطلاعات در مورد وب سایت در حال بازدید هستید (در هنگام استفاده از SSL، که در این صورت آیکون ‘lock’ را به نظر می رسد).

از ویژگی های کروم : از اولین مرورگرها بود که به ارائه Omniboxهمراه با پنجره حالت ناشناس یا حالت مرور خصوصی پرداخت(نوار همه در یک هدف برای جستجو در وب، تاریخچه نوار آدرس، و پیشنهادات). اضافه کردن به درک کاربر از سرعت کروم جستجو از طریق مسنجر است که صفحه نمایش نتایج جستجو در پس زمینه از وب / تاریخ به دست آمده تقریبا بلافاصله است. نیز تاثیر گذار از ویژگی های صفحات از طریق مسنجر است که پیش بار صفحات وب در زمینه های از پیش حدس زدن که لینک شما می شود کلیک کردن بعدی. پشتیبانی از WebGL – سخت افزار لبه برش به شتاب گرافیکی 3D –  حمایت و دسترسی به گوگل فروشگاه وب Chrome جدید برای پیدا کردن برنامه های کاربردی وب و پسوند مرورگر. چاپ Google ابر به شما اجازه می دهد تا شما نسخه قابل چاپ را با پرینتر متصل به یک کامپیوتر دیگر و یا به Google Drive را  از  راه دورچاپ کنید. برتری کروم در حساب همگام سازی شده و شما می توانید تم ها، ورودی های تکمیل خودکار، برنامه های کاربردی، برنامه های افزودنی، کلمات عبور، بوکمارک ها و تنظیمات از طریق یک حساب گوگل همگام کنید.

ضمیمه های جالب  که کروم از فایرفاکس پیشی می گیرد و به در حال حاضر دارای بیشترین تعداد از افزونه ها است.

از نظر امنیتی یکی از بهترین نمونه هاست. از این نظر که خود به طور اتوماتیک اپدیت شده و باگ های و روزنه های امنیتی را از بین می برد.نیز دارای ویژگی های تروجانشناسی و مسدود کردن URLهای مضر می باشد.کروم تنها مرورگر ساخته شده در پشتیبانی از فلش می باشد، بنابراین شما نیاز به نصب ادوبی فلش خارجی ندارید. این مرورگر از PDF پشتیبانی می کند.

کروم گستره ای فراهم می کند از کنترل موتور جستجو و قابلیت تغییر پذیری. ا

خلاصه ی ویژگی ها: تنظیمات حریم خصوصی ،  پی دی اف خوان، جاوا اسکریپت، پاپ آپ و غیره  قابلیت ترجمه  مرورگر ( تشخیص خودکار صفحات وب که به زبان انگلیسی هستند و به زبان مادری خود ترجمه را ارائه می دهد) . به عنوان یک رهبر در اجرای HTML5،استفاده از امکانات گوگل درایو و print با سرعتی بیشتر.

چه برتری دیگری دارد!!(تخصصی تر)

رسانه های جریان API (getUserMedia) به طور پیش فرض فعال است. (به عنوان مثال دسترسی به وب کم از طریق جاوا اسکریپت.)
بهبود امنیت فلش و ثبات در ویندوز (PPAPI)
گیم پد نمونه API در دسترس به طور پیش فرض.
اضافه شدن پشتیبانی برای (اشاره گر) و (شناور)  به طوری که سایت می تواند خود را  برای لمس صفحه نمایش لمسی بهینه سازی کند.
HTML5 صوتی / تصویری و WebAudio در حال حاضر فایل های 24 بیتی PCM موج را پشتیبانی می کند.