امروز:31 فروردین 1403

میانبر برای فعال/غیرفعال کردن نمایش فایل های Hidden

میانبر برای فعال/غیرفعال کردن نمایش فایل های Hidden  5

کلید میانبر یکی از بهترین راه حل ها برای افزایش سرعت کارهایی که همیشه انجام می دهیم است. یکی از این کارها فعال/غیرفعال کردن نمایش فایل های مخفی (Hidden) می باشد اما یکی از بزرگترین مشکلات ویندوز که حتی در ویندوز 8 هم رفع نشد نبودن کلید میانبر برای این کار است.

 

در ویندوز های قبل تر از ویندوز 8 شما می بایست از طریق پنجره ی Folder options فایل های مخفی را نمایان یا پنهان می کردید. در ویندوز 8 اینکار کمی سریع تر شد و شما می توانید از نوار ریبون اینکار را انجام دهید اما باز هم کلید میانبری برای اینکار وجود ندارد.

راه حلی که ما اینجا استفاده می کنیم استفاده از ابزار بسیار کم حجم است که اصلا حتی محیط ظاهری هم ندارد و تنها کاری که انجام می دهد این است که کلید میانبر Win+H را برای شما می سازد تا با استفاده از آن فایل های Hidden را نمایان یا مخفی کنید. این برنامه را دانلود و اجرا کنید و دیگر تمام شد کلید میانبر برای شما فعال شد. حال می توانید کلیدهای Win+H را همزمان بزنید تا فایل های Hidden نمایان یا مخفی شوند. (البته ما نتوانستیم از این برنامه در ویندوز 8 استفاده کنیم).

 

hidden

 

البته یک مشکل وجود دارد که به راحتی حل می شود. مشکل اینجاست که شما هر بار کامیپوتر را روشن می کنید باید این فایل را اجرا کنید تا فعال شود اما با یک روش ساده شما می توانید کاری کنید که این برنامه به صورت خودکار اجرا شود. برای اینکار:

1) از فایل دانلود شده یک کپی تهیه کنید

2) منوی استارت را باز کرده و تایپ کنید Shell:startup و اینتر را بزنید.

3) در پنجره ی باز شده کلیک راست کرده و گزینه ی Paste shortcut را انتخاب کنید.

 

hidden

 

hidden

 

اگر هم زمانی خواستید که این برنامه را ببندید کلیدهای Ctrl+Shift+Esc را بزنید و از تب Process گزینه ی ToggleHiddenFiles را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کرده و End process را بزنید.

hidden

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.