امروز:10 فروردین 1403

تقویت Siri برای زبان فارسی

تقویت Siri برای زبان فارسی 1

Siri

اگر با ایفون 4s یا ورژن جدیدتر ان کار کرده باشید حتما با نام siri اشنایی دارید.siri نام منشی گوشی ایفون شماست که با فرمان های صوتی می توانید از ان استفاده کنید اما اصولا این برنامه ها با زبان پارسی زیاد هماهنگ نبوده و مشکلات زیادی در تشخیص دارند اما ما در این اموزش چگونگی کمک به siri را به شما می اموزیم تا بهتر بشناسد.پس با اریامونز همراه باشید.

در iOS یک راه ساده برای آموزش دادن تلفظ‌ها به‌ Siri وجود دارد. Siri به طور خودکار با استفاده از نامی که شما در دفترچه تلفن آیفون، آیپاد یا آیپد خود ذخیره کرده‌اید تلفظ آن را حدس می‌زند. بعضی اسم‌ها مشکل خاصی برای Siri به وجود نمی‌آورند ولی یک‌سری اسم ها هم هستند که تلفظشان در زبان فارسی با آنچه که Siri متوجه می‌شود تفاوت دارد و این باعث می‌شود هر موقع می‌خواهید Siri به شخص مورد نظر ایمیل بزند نامش را درست متوجه نشود. برای اینکه تلفظ یک اسم را آنگونه که می‌خواهید به Siri بفهمانید باید این تغییرات را در مشخصات آن شخص در دفترچه تلفن یا همان Contacts خود در آیفون، آیپاد یا آیپد خود اعمال کنید. برای این کار به نام فرد مورد نظر در Contacts بروید و گزینه Edit را برای آن شخص انتخاب کنید. در آخرین قسمت از مشخصات آن شخص بخشی به‌نام “add field” وجود دارد. با انتخاب آن گزینه‌های جدیدی که می‌توانید برای آن شخص تعریف کنید نمایش داده می‌شود. دو گزینه‌ای که شما با آن کار دارد Phonetic First Name و Phonetic Last Name است. باید جداگانه هرکدام را انتخاب کنید و در فیلد مربوط به هر کدام تلفظ نام و نام خانوادگی دوست خود را وارد کنید.

Siri-tutorial-1

ولی چگونه این تلفظ را نشان دهید؟ چند مثال برایتان می‌آورد تا متوجه شوید. مثلاً عرفان می‌شود Erfaan، علی می‌شود Alee، نگار می‌شود Negaar، ناصری می‌شود Naaseree، مرادی می‌شود Moraadee، صادق می‌شود Saadeq، قهرمانی می‌شود Qahremaanee، واثق‌نیا می‌شود Vaaseq’neeyaa و… . به این نکته توجه داشته باشید که قانون مشخصی برای نوع نگارش این تلفظ‌ها وجود ندارد. شاید با اضافه کردن یک حرف صدادار اضافه در یک اسم، تلفظ آن به آنچه که واقعاً در زبان فارسی وجود دارد نزدیک‌تر شود.

پس از انجام تغییرات باید مشخصات شخص مورد نظر در Contacts شبیه عکس زیر شده باشد:

Siri-tutorial-2

پس از ایجاد این تغییر در اسم و فامیل خود می‌توانید دوباره سعی کنید از Siri بخواهید پیغامی به آن شخص ارسال کند و اگر تلفظ درستی برای آن نام انتخاب کرده باشید می‌بینید که Siri هم درست‌تر نام را متوجه شده است و هم نام را بهتر ادا می‌کند.

نکته:شما می توانید برای بعضی از دوستان خود نام مستعار انتخاب کنید که انگلیسی است با این کار به راحتی تشخیص داده می شود.