امروز:31 فروردین 1403

canon سنسور 250 مگاپیکسلی خود را معرفی کرد؛ خواندن نوشته های روی هواپیما از 18 کیلومتری

کنون غول دنیای دوربین سازی اینک وارد بخش جدیدی از رقابت شده است. این کمپاین به تازگی از سنسور جدیدی پرده برداشت که دارای کیفیت 250 مگاپیکسل می باشد. این کیفیت درحال حاضر یک رکورد است که در دستان canon  می باشد. با آریامونز همراه باشید.

در ابتدا با تصاویر این سنسور باید توجه کنید که حجم بسیار بالای را خواهند داشت و شما به سادگی سنسور های دیگر نمی توانید تصاویر کم حجمی تهیه کنید. دلیل آن نیز وجود پیکسل های فراوان در آن می باشد. Canon این سنسور تصویر برداری را با وضوح 12600*19580 معرفی کرده است. این وضوح بسیار بالا خواهد بود و به سادگی می توانید به عمق تصویر پی ببرید.

بر اساس گفته ی canon تصاویر این سنسور با این کیفیت می تواند نوشته های رو هواپیما را از فاصله 18 متری بخواند. این چیزی است که بسیار خارق العاده خوهد بود و به راحتی از این تعداد پیکسل می توان این انتظار را داشت.

اما همه ی شگفتی به این بخش خاتمه نمی یابد و این سنسور 250 مگاپیکسلی قادر است که در 1 ثانیه شکل  و فاز 1.25 میلیارد پیکسل را تشخیص دهد که این نیز یک عملکرد عالی می باشد. حتما در مورد فیلم برداری این سنسور نیز سوالی برای شما پیش آمده است. این سنسور می تواند تا کیفیت 30 برابری تصاویر 4k برای شما فیلمبرداری کند.

canon_250.0

بر اساس گفته ی canon این سنسور در حال حاضر در دوربین ها قرار داده نخواهد شد و باید منتظر بود تا قابلیت قرار گیری و شرایط ایجاد شود. البته باید بدانید که قیمت این سنسور بسیار بالا خواهد بود و بیشتر در موارد امنیتی به آن نیاز پیدا خواهد شد. کنون در سال 2010 از یک سنسور 120 مگاپیکسلی پرده برداشته بود و اینک رکورد خود را پس از 5 سال به 250 مگاپیکسل یعنی تقریبا دو برابر قبل افزایش داده است.

نظر شما در مورد این سنسور چیست؟ با آریامونز در میان بگذارید.