امروز:5 اردیبهشت 1403

ویندوز سرور 2016 پیش نمایش 3 منتشر شد

شایعه به حقیقت پیوست و ویندوز سرور 2016 پیش نمایش 3 منتشر شد.

همانطور که در گزارش قبلی در باره ویندوز سرور 2016 عنوان شد شایعه ای مبنی بر انتشار ویندوز 8 در 18/19 آگوست منتشر شده بود که امروز مورخ 19 آگوست 2015 این شایعه به حقیقت پیوست و ویندوز سرور 2016 پیش نمایش 3 منتشر و در دسترس قرار گرفته است البته با ویژگی های بسیار جدید و بهبودیافته:

ویندوز سرور کانتینر:

ویندوز سرور 2016 پیش نمایش فنی در حال حاضر شامل کانتینرهای زیادی است که یک محیط عملیاتی جدا شده، با منابع کنترل شده و قابل حمل را شامل می شود و برنامه بدون تاثیر بر باقی سیستم و قسمت های دیگر قابل اجرا می باشند. برخی از کانتینرهای ویندوز سرور 2016 شامل بارگیری و راه اندازی، ویندوز و روند آن است.

اکتیودایرکتوری:

اکتیو دایرکتوری دامنه ای از خدمات شامل بهبود و کمک به محیط امن سازمان برای دایرکتوری فعال و ارائه تجارب بهتر مدیریتی در دو دستگاه شرکتی و شخصی است.

اکتیو دایرکتوری فدراسیون خدمات (AD FS) در ویندوز سرور 2016 پیش نمایش فنی شامل ویژگی های جدیدی است که شما را قادر می سازد به پیکربندی AD FS برای تأیید هویت کاربران ذخیره شده در دایرکتوری با پروتکل دسترسی  (LDAP) راحت و سریع .

چه نکته جدید در مورد سرویس Failover Cluster در ویندوز سرور پیشنمایش فنی است.

منظور از این موضوع توضیحاتی درباره قابلیت های جدید و تغییرات بوجود امده در سرویس Failover Cluster می باشد. که فایل سرورHyper-V یا Scale-out در سرویس Failover Cluster هم اکنون می توانند به راحتی و بدون هر گونه خرابی به روز رسانی شوند و یا زمانی که ویندوز سرور در حال اجرا می باشد در صورت نیاز کلاستر (خوشه) جدیدی به همراه نود (گره) ساخته شود.

و اما چه موردی در فایل سرور Hyper-V جدید است؟

مایکروسافت این موضوع را در قابلیت های جدید و تغییر نقش Hyper-V در ویندوز سرور 2016 پیشنمایش فنی توضیح می دهد، کلاینتی با استفاده از فایل Hyper-V که در حال اجرای ویندوز 10 است می تواند کنترل کامپیوتر سرور را در هر جای دنیا در دسترس بگیرد. همانند عملیات این فایل در ویندوز سرور 2016.

پیشرفت ها و تغییرات بسیاری هست که مایکروسافت در ویندوز سرور 2016 پیش نمایش 3 انجام داده است. با آریامونز همراه باشید تا در گزارش بعدی آنها را باهم بررسی کنیم.
در حال حاضر ویندوز سرور 2016 پیش نمایش 3 برای دانلود در دسترس است، میتوانید از اینجا آن را دانلود کنید.

کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار هستم. علاقمند به یاد گیری و مباحث تکنولوژی، امیدوارم از مطالب آریامونز نهایت لذت را ببرید