امروز:10 فروردین 1403

امکان شارژ بی‌سیم دستگاه‌های فلزی با تکنولوژی WiPower توسط کوالکام

شرکت کوالکام اخیرا از تکنولوژی شارژ بی‌سیم خود با نام WiPower رونمایی کرده است. یکی از محدودیت‌های این تکنولوژی عدم شارژ دستگاه‌های فلزی بود که حال این محدودیت نیز برطرف شده است.

این روز‌ها دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های همراه با بدنه‌های فلزی تولید می‌شوند. این نوع دستگاه‌ها را نمی‌توان به صورت بی‌سیم شارژ کرد، از این‌رو شرکت‌هایی که قصد دارند گوشی‌های هوشمند جدید خود از تکنولوژی شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند، بدنه‌ی آن را از جنس شیشه یا پلاستیک طراحی می‌کنند؛ در این حالت گوشی را می‌توان به صورت بی‌سیم شارژ کرد.

 

شرکت کوالکام با توسعه‌ی تکنولوژی جدید، این نوع محدودیت را از میان برداشته و مدعی است که با این تکنولوژی می‌توان گوشی‌های هوشمند با بدنه‌ی فلزی را نیز شارژ کرد. این تکنولوژی که WiPower نام دارد، تمامی گوشی‌های هوشمند، تبلت و دیگر دستگاه‌هایی که دارای بدنه‌های شیشه‌ای، فلزی و پلاستیکی است را شارژ می‌کند.

Sjhnksdjbk

تکنولوژی WiPower به استاندارد جدید پشتیبانی از دستگاه‌های فلزی بروزرسانی شده و این بروزرسانی تنها به تولیدکنندگان دستگاها با بدنه‌ی فلزی ارائه شده است. استاندارد فوق همان Rezence می باشد و توسط اتحادیه A4WP که بر روی شارژ بی سیم دستگاه ها تمرکز دارد ، ارائه شده است.

 

کارشناس علوم کامپیوتر تخصص در شبکه های کامپیوتری، امنیت شبکه، مسیریاب های شبکه و ...