امروز:9 فروردین 1403

یک موسسه حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سامسونگ و اوپو شکایت کرده است

گویی داستان شکایت و شکایت کشی در دنیای تکنولوژی تمامی ندارد و هر روز باید منتظر باشیم یک نفر از راه برسد و از یکی از کمپانی‌های مطرح شکایت کند. در همین راستا امروز یک گروه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در چین علیه سامسونگ و اوپو شکایتی تنظیم کرده است. گروه حمایت از حقوق مصرف کنندگان شانگهای  Shanghai Consumer Council مدعی شده است از طرف مشتریان خود شکایت‌های زیادی علیه سامسونگ و اوپو دریافت کرده است و به همین خاطر به تنظیم شکایتی علیه این دو کمپانی پرداخته است. این سازمان معتقد است تعداد نرم‌افزارهای پیش‌فرض اضافی‌ای که سامسونگ و اوپو روی ابزارهای هوشمند خود نصب می‌کنند که باعث می‌شود فضای ذخیره‌سازی کمتر از حد انتظاری در دسترس کاربران قرار گیرد که خود مشکلاتی برای کاربران به وجود می‌آورد، همچنین این نرم‌افزارها باعث افزایش ترافیک دیتا نیز شده‌اند.

گروه حمایت از حقوق مصرف کنندگان شانگهای در مصاحبه‌ای با شانگهای دیلی گفته است:

ما می‌دانیم تعداد نرم‌افزارهای از پیش نصب شده بر روی گلکسی نوت 3 برابر با 44 عدد است، همچنین این عدد برای اوپو Find 7a برابر با 71 است.

البته این گروه اعلام نکرده است چه تعریفی از نرم‌افزارها پیش فرض دارد و این در حالی است که بسیاری از نرم‌افزارهای از پیش نصب شده بر روی گوشی اوپو Find 7a راهنمای کاربر با میانبرهای مربوطه هستند.

این موسسه امیدوار است با این اقدام مانع از ارائه نرم‌افزارهای سنگین و اپ‌های اضافه توسط سایر شرکت‌ها شود.

حالا سامسونگ و اوپو ۲ هفته فرصت دارند تا به شکایت این مؤسسه پاسخ بدهند. البته سامسونگ پیش از این در ارائه گلکسی S6 مقدار زیادی از نرم‌افزارهای اضافی خود را حذف کرده بود.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.