امروز:7 اردیبهشت 1403

گیگابایت، تولید گوشی های خود را متوقف می کند

به تازگی خبری منتشر شده که کمپانی Gigabyte Communications پس از 11 سال تلاش ناموفق قصد دارد تولیدات گوشی خود را متوقف و از عرصه رقابت ها در زمینه گوشی،کناره گیری کند.

این شرکت بیشتر به تولید محصولاتی با برند کمپانی های دیگر می پرداخته و بیشتر به عنوان یک تولید کننده با این خصوصیات آشنا است . برند گوشی های تولید شده این شرکت، GSmart نام دارد که حضور کمرنگی در تایوان و اروپای شرقی داشته است. سال گذشته در کل 300 هزار عدد از گوشی هایش را که در این اواخر با سیستم عامل ویندوز فون بود، روانه بازار کرد. البته با توجه به گزارشات در این زمینه ؛گیگابایت قصد اخراج کارکنانش را ندارد و آنها را در بخش های دیگر این کمپانی مشغول به فعالیت می کند.

 

همانطور که می دانید این کمپانی در اصل به تولیدات مادربرد با کیفیت بسیار بالا معروف است و در سه ماه اول سال 2015 موفق شد به فروش 4.8 میلیون مادربرد در سطح دنیا برسد و در مقایسه با رقیبش ، همان کمپانی ایسوس ؛توانسته است بهتر عمل کند و از آن پیشی بگیرد.  Gigabyte Communictions تنها بخشی از این شرکت را به خود اختصاص داده که در زمینه تولید گوشی فعالیت می کرد. از دیگر فعالیت های این کمپانی ؛به جز تولید مادربرد می توان به تولید کارت های گرافیک که با دو شرکت AMD و NVIDIA همکاری کرده و تولید قطعاتی نظیر کیس کامپیوتر اشاره کرد.

اما با توجه به اینکه رفته رفته فروش رایانه های شخصی در حال کاهش است ، و مردم بیشتر منتظر نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت هستند و قصد دارند سیستم های خود را بعد از آن خریداری کنند و از طرفی دیگر تولید کنندگان سایر شرکت های تولید کننده رایانه های شخصی نیز تولیدات خود را به دلیل تاخیر اینتل در رونمایی از پردازنده جدیدش ؛ معلق کردند. کمپانی گیگابایت را با مشکلاتی رو برو کرده اند .

کمپانی BenQ هم اعلام کرد که دیگر قصد ندارد در بازار گوشی های هوشمند فعالیت کند و تولیدات خود را همانند گیگابایت متوقف خواهد کرد. حتی اچ تی سی نیز از کاهش 43 درصدی گوشی وان ام 9 نسبت به سال گذشته ،خبر داده است که این وضعیت نشان دهنده این است که تایوانی ها در تولیدات خود با مشکلی اساسی دست و پنجه نرم می کنند.

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.