امروز:1 اردیبهشت 1403

گوگل امکان تبدیل عکس به متن فارسی را در گوگل درایو فراهم کرده است

گوگل از پیشتازان توسعه نرم‌افزارها و سیستم‎های خود به تمامی زبان‌های دنیا به ویژه فارسی است. پس از اینکه امکان تبدیل گفتار به نوشتار زبان فارسی در سرویس‌های گوگل و پشتیبانی از زبان فارسی در گوگل ناو فراهم شد حالا امپراتوری گوگل تصمیم گرفته است پشتیبانی از زبان فارسی را به بازار محبوب OCR اضافه کند تا برای فارسی زبانان سنگ تمام بگذارد. OCR یک ابزار رایگان برای تبدیل عکس به متن قابل ویرایش می‌باشد که محبوبیت زیادی بین کاربران دارد.

 

 

OCR ابزاری کاربردی برای تبدیل عکس به متن‌های قابل ویرایش است که تا به امروز، تنها برای متن‌های انگلیسی و غیرفارسی در دسترس بود و حالا گوگل این امکان را برای زبان فارسی به بخش OCR سرویس تحت‌وب گوگل‌درایو نیز اضافه کرده است. با استفاده از این سرویس می‌توانید یک تحقیق را اسکن کرده و متن آن را در Word ویرایش کنید و … .

نرم‌افزار‌های زیادی در این زمینه با وعده‌ی پشتیبانی از زبان فارسی منتشر شده‌اند که اگر تجربه استفاده از آن‌ها را داشته باشید نتایج ضعیف آن شما را دلسرد کرده است، اما این آزمایش با OCR نتیجه‌ی شگفت‌انگیزی را به همراه خواهد داشت. نتیج آزمایشات انجام شده روی این سرویس به عنوان اولین نسخه‌ی فارسی از این تکنولوژی، با تمام آنچه که در گذشته شاهدش بودیم متفاوت است و تنها خطاهای کمی را از این سرویس شاهد هستیم که بدون شک در بروزرسانی‌های بعدی، این خطاها نیز کاهش خواهند یافت.

اگر شما نیز علاقه‌مند به امتحان این ابزار شده‌اید، کافیست تا عکس خود را در گوگل‌درایو آپلود کنید و بعد از آن، با راست‌کلیک روی عکس، و انتخاب گزینه‌ی Open With Google Doc، بعد از چند ثانیه خروجی متنی و قابل ویرایش عکس را تحویل بگیرید. لازم به ذکر است این امکان فعلا تنها در نسخه‌ی تحت‌وب گوگل‌درایو قابل دسترس است.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.