امروز:10 فروردین 1403

کاهش فروش پی‌سی‌ها در پی عدم بروزرسانی ویندوز XP

به گزارش گارتنر و آی‌دی‌سی فروش پی‌سی‌ها در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ روند نزولی به خود گرفته و به ادعای این منابع دلیل این افت این است که بسیاری از سازمان‎‌ها و کمپانی‌ها از ویندوز XP استفاده می‌کردند و حالا مایکروسافت بروزرسانی ویندوز XP را متوقف کرده است و به همین خاطر بازار پی‌سی‌ها با افت فروش روبرو شده است.

 

فروش پی‌سی‌ها در سال ۲۰۱۴ میلادی رشد خوبی داشت و آن موقع بسیاری دلیل این رشد را توقف پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی توسط مایکروسافت و لزوم بروزرسانی سیستم‌های مبتنی بر این ویندوز توسط کمپانی‌ها و سازمان‌ها می‌دانستند. اما حالا هر دو موسسه‌ی گارتنر و آی‌دی‌سی پیش‌بینی کاهشی ۵.۲ تا ۶.۷ درصدی را برای فروش پی‌سی‌ها در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ دارند، چراکه کمپانی‌ها روند بروزرسانی کامپیوترهای خود را در این فصل متوقف کرده‌اند و دلیل این امر را نیز عدم بروزرسانی ویندوز XP می‌دانند. البته آ‌ی‌دی‌سی پیش‌بینی کرده است فروش پی‌سی‌ها در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری به کمترین مقدار خود از سال ۲۰۰۹ خواهد رسید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.