امروز:30 فروردین 1403

استیو جابز با قاطعیت اهدای کبد تیم کوک را رد کرده است

استیو جابز از بزرگان و مدیر عالی مرتبه ی جهان بود. استیو جابز به دلیل سرطان کبد جان خود را از دست داد. جدیدا کتابی در مورد استیو جابز منتشر شده است که اطلاعاتی جالبی را در مورد زندگی و دست و پنجه نرم کردن استیو جابز با مرگ را در خود گنجانده است. اسم این کتاب Becoming Steve Jobs می باشد. یکی از جالب ترین مطالب این کتاب نوشته ای در مورد اهدای عضو تیم کوک به استیو جابز می باشد. اتفاقی که هرگز رخ نداد و استیو جابز به کام مرگ کشیده شد. با آریامونز همراه باشید.

استیو جابز در اواخر حیات خود از سرطان کبد رنج می برد. اما اطلاعاتی که در مورد این ماجرا ما تا به حال مطلع نبودیم این بود که استیو جابز از تیم کوک پیشنهاد دریافت عضو را دریافت کرده است و استیو جابز بسیار صریح و تند خویانه بدون اندکی فکر آن را رد کرده است.

داستان از این قرار است که تیم کوک زمانی در یک روز با ناراحتی در حالی که آزمایش خون خود را در دست داشت از خانه به بیرون زد. یک دفعه نکته ی مهمی را دریافت و آن این بود که گروه خونی او با استیو جابز یکی است. بعد از آن او به همین دلیل دست به تحقیق زد که آیا می تواند کبد خود را به استیو جابز منتقل کند یا خیر. بعد از تحقیقات بسیار دریافت که این امکان وجود دارد که کبد خود را به استیو جابز منتقل کند. همچنین متوجه شد که موفقیت این عمل در او و فرد دریافت کننده بالاست. پس سریعا به خانه ی استیو جابز رفت و این موضوع را با استیو جابز در میان گذاشت.

جواب استیو جابز بسیار صریح بود:

نه، من هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهم چنین کاری انجام بدهی. هرگز چنین کاری نمی‌کنم.

تیم کوک در ادامه برای مجاب کردن استیو جابز ادامه می دهد که ادم خود خواه اینچنین حرفی نمی زند. تیم کوک در مورد ریسک نداشتن این عمل برای او به استیو جابز گفت اما استیو جابز بدون فکر کردن جواب رد داد.

تیم کوک می گوید که در کلا استیو جابز در 4 الی 5 بار سر من داد زد این موضوع یکی از این موارد است.

این مسئله ی جالبی است که استیو جابز به این موضوع جواب رد داده است. دلیل این کار واقعا به روشنی معلوم نیست اما چرا استیو جابز این درخواست و انتقال را رد کرده است.