امروز:10 فروردین 1403

از این به بعد نزدیک‌ترین پمپ‌بنزین را از مسیریاب گوگل بخواهید

گوگل امکان اضافه کردن پمپ‌بنزین را در نقشه‌های خود اضافه کرده است و از این به بعد اگر در حال رانندگی، چراغ سوخت خودروی شما روشن شد، می‌توانید به نقشه‌های گوگل نگاهی بیاندازید و نزدیک‌ترین جایگاه پمپ بنزین را پیدا کنید.

اگر شما از نقشه‌ی گوگل استفاده کرده باشید، قطعا امکانات زیادی که برای شما فراهم آورده است را مشاهده کرده‌اید و حتما در حق گوگل دعا کرده‌اید!!!! با استفاده از این امکانات شما به راحتی می‌توانید مسیریابی کنید، فاصله تا مقصد را اندازه بگیرید، یک دید کلی از مسیر داشته باشید و … . البته تا پیش از این امکان پیدا کردن پمپ‌بنزین وجود داشت ولی امکان ارائه‌ی دقیق اطلاعات نزدیک‌ترین پمپ بنزین مرتبط با مسیری که شما در آن هستید وجود نداشت و حالا با این تدابیری که گوگل اندیشیده است این امکان در دسترس قرار خواهد گرفت. این ویژگی طوری برنامه ریزی شده است که هنگام رانندگی به شما محل پمپ‌بنزین‌های نزدیک به شما را نشان می‌دهد و سعی می‌کند به گونه‌ای شما را هدایت کند که از مسیر خود کمترین انحراف را داشته باشید. این قابلیت به صورت علامت‌های سوخت‌گیری در طول مسیر رانندگی نشان داده می‌شوند.

 

حال که بازار خودروهای برقی در حال رشد کردن است، رانندگان این خودروها امیدوارند گوگل امکان نمایش ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی را نیز به نقشه‌های خود اضافه کند اما هنوز گوگل اقدامی نکرده است.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.