امروز:10 فروردین 1403

دستیار صوتی کورتانا در آفیس 2016 نسخه دسکتاپ و موبایل گنجانده می شود

مایکروسافت چندی پیش ویندوز 10 را معرفی کرد. پس از آن قرار است ویندوز فون 10 را در آینده معرفی کند. به هر حال ویژگی اصلی ویندوز 10 دستیار صوتی کوتانا است. ردموندی ها علاوه بر ویندوز 10 افیس 2016 را نیز می خواهند با این دستیار راهی بازار کنند. مایکروسافت برای این کار در حال کار بر روی برنامه ی Work Assistant می باشد. با آریامونز همراه باشید.

همانگونه که گفته شد مایکروسافت در حال کار بر روی Work Assistant می باشد که دستیار صوتی ردموندی ها را به افیس 2016 اضافه می کند. باید این نکته را مورد توجه داشته باشید که این برنامه هم برای موبایل در دسترس خواهد بودو به نظر می رسد که در افیس دسکتاپ یک بخش داخلی از ان باشد.  دستیار صوتی کورتانا در هر دو نسخه ویندوز و موبایل دیده خواهد شد.

بر اساس گفته ی سایت The Verge هدف مایکروسافت از این کار یکپارچه سازی کورتانا با ورد در موبایل و دسکتاپ می باشد.

The Verge در عنوان مطلب خود اینگونه شروع می کند که کلیپی به افیس باز می گردد. شاید بپرسید کلیپی چیست؟ کلیپی یک بخش help افیس در نسخه های قدیمی بوده است که عملکرد جالبی نداشته است. اما کورتانا بسیار هوشمند تر است.

یک چیز دیگری که باید در مورد Work Assistant و دستیار صوتی کورتانا در آفیس موبایل بدانیم این است که این دستیار صوتی برای گوشی های اندرویدی و iOS هم به بازار خواهد آمد اما باید بعد از عرضه رسمی برای ویندوزفون صبر کنیم.

Business Insider نیز گزارش داده است که جولی لارسن گرین از ردموندی ها تایید کرده است که کورتانا راهی سیستم عامل های دیگر در قالب آفیس خواهد شد اما این برنامه ها قسمتی از پروژه ی کورتاناست.

Digital Life + کار توسعه ی برنامه ی Work Assistant را بر عهده دارد. این بخش یکی از بخش های اپلیکیشم سازی و سرویس های مایکروسافت است.

برنامه ی وردک اسیستنت فقط بر روی ویندوز فون 8.1 و بالاتر نصب خواهد شد.باید منتظر عرضه رسمی آفیس باشیم. تا این برنامه را نیز بررسی کنیم.