امروز:31 فروردین 1403

گزارش مالی مایکروسافت در سال 2014 : کاهش سود ویندوز

بعد از انتشار گزارش های مالی اپل ،هوآوی و الجی اینک نوبت شرکت بزرگ مایکروسافت است تا گزارش مالی خود در سه ماهه ی اخر سال 2014 را منتشر کند. بنا به گزارش شرکت مایکروسافت درآمد این شرکت در سه ماهه ی انتهایی 2014 در حدود 26.5 میلیارد دلار بوده است و سود خالص این شرکت 5.8 میلیارد دلار بوده است که حدود 21.8 از درآمد این شرکت را در بردارد. با آریامونز و گزارش مالی مایکروسافت همراه باشید.

ابتدا از بخش موبایل مایکروسافت که رقیبان سرسختی را دارد شروه می کنیم این بخش در سه ماهه انتهایی سال 2014 حدود ۳۹.۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند و غیر هوشمند فروخته است. درامد حاصل از این بخش 2.3 میلیارد دلار را برای مایکروسافت به دست آورده است.

بخش دیگری که برای مایکروسافت در آمد  1.1 میلیارد دلاری را داشته است بخش سرفیس ها و تلبت های مایکروسافت است. مایکروسافت با این درامد نسبت به 2013 حدود 24 درصد رشد کرده است. درآمد مایکروسافت در همین بازه ی زمان در سال 2013 مقدار 908 میلیون دلار بوده است و در سال 2014 این مقدار به 1.1 میلیارد دلار افزایش داشته است البته در این افزایش نقش سرفیس پرو 3 را باید در نظر گرفت.

در کنار بخش موبال و تبلت مایکروسافت از کنسول های بازی خود یعنی ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان درآمدی 6.6 میلیون دلاری را نصیب خود کرده است. با یک حساب سرانگشتی می توانید ضعیف بودن این بخش را تا اندازه ای درک کنید. این ضعف زمانی بیشتر مشاهده می شود که آمار فروش ایکس باکس در همین دوره زمانی 2013 را با 2014 مقایسه کنیم. میزان درامد ایکس باکس در سال 2013 حدود 7.4 میلیون دلار بوده است. البته توجه داشته باشید که مایکروسافت بر حسب سیاست خود این، قیمت کنسول ایکس باکس وان را در سه ماهه پایانی سال 2014 کاهش داد. همچنین از کاهش فروش کنسول های مایکروسافت خبر دار هستیم.

 

bill of microsoft (2)

بخش دیگر از مایکروسافت که بخش بزرگی از این شرکت را در بر می گیرد بخش ویندوز آن است. مایکروسافت با افت فروش نسبت به سال گذشته مواجه شده است و طبق آمار 13 درصد نسبت به سال گذشته درآمد کمتری به دست آورده است. باید این نکته را یادآور شویم که این مشکل دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. یکی از ان ها عرضه گوشی های ویندوز فونی می باشد که قیمت کل ان ها از یک لایسنس ویندوز فون کمتر بوده است و همین باعث اختلافات مالی در این شرکت شده است.

bill of microsoft

 

سروس one drive مایکروسافت با رشد مواجه بوده است و برای مایکروسافت سودآوری خوبی داشته است. این بخش نسبت به سال 2013 خدود 9 درصد رشد داشته است.

سرویس آفیس 365 مایکروسافت هم رشد کاربر بی سابقه ای را تجربه کرده است که به صورتی که در سال 2014 از 3.5 میلیون کاربر به 9.2 میلیون کاربر افزایش پیدا کرده است.

موتور جستجوی بینگ نیز با برای مایکروسافت با رشد رو به رو بوده است. رشد موتور جستجوی بینگ حدود 23 درصدبوده است.

با توجه به درآمد 26.5 میلیارد دلاری این شرکت، درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته حدود 8 درصد افزایش داشته است اما سود خالص از این مقدار کاهش یافته است. سود خالص مایکروسافت در همین سه ماهه در سال 2013 مقداری برابر با 6.5 میلیارد دلار بوده است.

 

به هر حال با همانطور که پیش بینی می شد بخش های مختلف مایکروسافت همانگونه بازدهی برای این شرکت ثبت کرده اند .